COPA-DATA Scandinavia AB

COPA-DATA ställer ut på Scanautomatic 2016 – Monter B02:11

Pressmeddelande   •   Sep 21, 2016 10:16 CEST

Den 4-6 oktober 2016 är det dags för årets upplaga av Scanautomatic & Processteknik i Göteborg. COPA-DATA finns på plats och visar en rad nyheter i företagets automationsplattform zenon. I år fokuserar COPA-DATA på automation för industri, fastighet och infrastruktur. Fokus ligger på skalbara molntjänster för automation, automatiserad utveckling för snabbare projekt, energieffektivisering och ergonomi för både användare och utvecklare.

I COPA-DATAs monter B02:11 visas möjligheter på hur du kan:

• Arbeta med zenon som en integrerad plattform för automationsprojekt hela vägen från sensornivå och PLC upp till avancerade molntjänster baserade på Microsoft Azure.
  • Arbeta för att korta leveranstiderna och höja kvaliteten av styrsystem i maskiner. Se hur ”Automated Engineering” förenklar din vardag vid driftsättningar hos kund.
  • Spara pengar, resurser och minska företagets miljöbelastning genom att systematiskt arbeta med processer för kontinuerlig energieffektivisering. COPA-DATA visar energiledning enligt ISO 50001 i montern och berättar hur du kan komma igång.

Som vanligt visar COPA-DATA även upp de senaste lösningarna för kraftautomation och infrastruktur. COPA-DATA erbjuder lösningar för hela kedjan - från kraftproduktion till kraftdistribution med nätövervakning, ställverksautomation och reservkraft.

COPA-DATAs distributionsnätverk inkluderar dotterbolag i hela Europa samt USA. Dessutom har COPA-DATA partnerföretag i ett stort antal länder över hela världen. COPA-DATA har cirka 200 anställda och många nöjda kunder, bland andra internationellt framgångsrika företag såsom BMW Group, Audi, Festo, Pepsi-Cola, Krones, Andritz AG och Swarovski.

Mer information finner du på: www.copadata.com