Medieskolan i Stockholm AB

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2008 10:06 CEST

MEDIESKOLAN

2008-09-22

Ny blogg från Medieskolan (www.tjyvnyp.se)

Studenterna på Medieskolans copywriterutbildning börjar blogga. Måndagen den 15 september begav de sig ut i bloggosfären. På bloggen kommer det att skrivas om reklam på ett informativt och intressant sätt.

De som skriver på bloggen är de fem studenterna på Medieskolans copywriterutbildning.Som ett led i utbildningen ingår startandet av en blogg som ska löpa parallellt med hela läsåret.Det är ett åtta månader långt projekt som nu drar igång. Målsättningen är att blanda allt från korta inpass till intervjuer med branschfolk. Det kommer också att presenteras elevarbeten från utbildningen.

När Medieskolan startade sin copywriterutbildning 2006 föddes iden om en skolblogg. Studenterna det året drog i slutet av terminen igång sin blogg. Försöket föll väl ut och årets kursdeltagare ska under en längre period driva bloggen.- För den här omgången blivande copywriters kommer bloggen att fungera som studenternas främsta verktyg för att komma i kontakt med framtida arbetsgivare. Studenterna har planerat lansering och löpande uppdateringar mycket väl. Allt pekar på att bloggen kommer att bli oerhört intressant för reklambranschen, säger Lars Carlén som är copywriter på DRAMATRIX och undervisar i bloggmarknadsföring på Medieskolan.

Som copywriter arbetar du ofta som skribent på uppdrag av olika medier. Bloggskrivandet blir ännu ett instrument i en sedan tidigare gedigen utbildning.Förhoppningen är att webbplatsen ska bli välbesökt av alla som är intresserade av reklam.En blogg är ett modernt sätt att mötas och kommunicera. Därför vill Medieskolan driva projekt som detta.

Kontaktperson på Medieskolan är lars.wredenborg@medieskolan.se

Medieskolan grundades på mitten av 1980talet, under namnet Journalistskolan.1994 tog man namnet Medieskolan. Nu är skolan belägen på Tulegatan 41 i Stockholm City.Skolan erbjuder yrkesutbildningar på heltid/dagtid och kvällskurser.Utbildningarna är studiemedelsberättigade av CSN.

.