Corem Property Group AB

COREM PROPERTY GROUP: COREM PROPERTY GROUP AB (PUBL) FÖRVÄRVAR FASTIGHET

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2009 11:18 CEST

Du kan se hela pressmeddelandet inkl. bifogade filer här:

(NGM:CORE)

Corem förvärvar en fullt uthyrd lager- och logistikfastighet i Malmö om totalt ca 9 300 kvm uthyrningsbar area. Förvärvspriset uppgår till 42 miljoner kronor och säljare är Skanska. Fastigheten förvärvas i bolagsform.

Fastigheten, som är belägen i norra hamnen i Malmö, utgör Kjell & Companys nordiska distributionscentral. Kjell & Company säljer tillbehör till data, tele, elektronik mm.

- Med det här förvärvet skapar vi en bättre struktur i vårt fastighetsbestånd i Öresundsregionen. Corem får en effektivare förvaltningsenhet med större volym och längre hyresduration, samtidigt som vår hyresbas ytterligare diversifieras, säger Rutger Arnhult, VD för Corem.

- Vi följer Skanskas strategi genom att sälja en fullt uthyrd förvaltningsfastighet för att satsa på nya investeringar. Affären är ett kvitto på att logistikfastigheter attraherar investerare, samtidigt noterar vi fortsatt efterfrågan från nya hyresgäster, trots det rådande konjunkturläget, säger Cecilia Fasth, VD för Skanska Fastigheter Göteborg AB.

Corems totala uthyrbara area överstiger efter tillträdet 710 000 kvm.

Tillträde sker under april 2009.

VD Rutger Arnhult, telefon 08-503 853 33

Corem Property Group AB (publ)
Bredgränd 4, 111 30 Stockholm
Org nr 556463-9440, Säte Stockholm