NEC Scandinavia

Countdown begins for schools across Europe to get a €15,000 classroom makeover

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2011 13:35 CET

Stockholm, 22 November 2011NEC Display Solutions Europe’s competition to give five lucky European schools a €15,000 display technology makeover is approaching its 30 November submission deadline.

Better technology in the classroom can be a tremendous aid to teachers and create a more memorable and engaging experience for learners. Those bastions of learning that feel their classrooms could do with an upgrade can enter the competition by sending a video to NEC - under the theme of ‘Why does our School need to upgrade the classroom?’ - depicting their technology-deficient classroom.

The five selected winners will receive a choice of €15,000 of NEC Display Solutions products each to outfit their classrooms. Models include Ultra Short Throw solutions, Interactive Whiteboard kits, Multi-Purpose Eco Projection solutions, 3D Projection packages and high brightness systems ideal for larger venues. High quality desktop displays for classrooms and offices and public displays for delivering messages to the entire institution are also available.

The competition is open to any registered learning institution within the European Union. Entry videos must be no longer than five minutes and can be uploaded at the following website – www.nec-display-solutions.com/educampaign

NEC will select the winners in January 2012.

För mer information, vänligen kontakta:
Ann Kjellser, PR Manager EMEA, NEC Display Solutions Europe
Telefon +46(0)8 635 92 63, E-post: ann.kjellser@eu.nec.com

Om NEC Scandinavia AB
NEC är en av världens ledande leverantörer av data- och telekommunikationsprodukter. Företaget grundades 1899 i Tokyo, och är idag en koncern med cirka 150 000 anställda och en omsättning på 42 miljarder USD. NEC tillverkar över 15 000 olika produkter från microchips till satellitstationer. NEC Scandinavia AB etablerades i Norden 1984 och kontor finns idag i Oslo, Helsingfors och Stockholm, där huvudkontoret ligger. NEC:s produktutbud i Norden och Baltikum omfattar projektorer och lcd-skärmar samt IT-lösningar för virtualisering och tunna klientlösningar. Företaget har även ett brett produktutbud riktat mot tele- och bredbandsoperatörer, med exempelvis backhaul-lösningar som innefattar mikrovågslänk, optisk transmission samt migreringslösningar mot all IP, Femtoceller, LTE-nät samt accessprodukter för bredband. För ytterligare information besök: www.nec.se