Universal Music Sweden

Country to Country – en ny tvådagars countryfestival i Stockholm och Oslo!

Pressmeddelande   •   Okt 16, 2014 10:52 CEST

Lady Antebellum till Ericsson Globe i Stockholm 1 mars 2015 för Country to Country – Ny tvådagars countryfestival! Då Lady Antebellum nu kommer till Country2Country är de aktuella med ”747”, som är den superproduktiva trions sjätte album. De har inte ens hunnit fira tio år som band, men de har redan nu en katalog som knäcker de flesta band inom den moderna crossovercountryn.

Lyssna på albumet här: Lady Antebellum – 747 (Deluxe)

28 februari – 1 mars kommer Nashvilles största countrystjärnor till Norden. Då arrangeras nämligen tvådagarsfestivalen Country to Country på Ericsson Globe i Stockholm och Oslo Spektrum Arena.

De artister som redan nu är klara för Country to Country i Stockholm och Oslo är Lady Antebellum, Florida Georgia Line, Luke Bryan, Jason Aldean, Brantley Gilbert, Brandy Clark och Kip Moore.

Med en sådan stark line-up kan countryfansen se fram emot så väl superstjärnor som några av genrens starkast lysande nykomlingar. Inom kort kommer fler artister att presenteras.

C2C online