Courtyard by Marriott Stockholm

COURTYARD BY MARRIOTT STOCKHOLM SAMARBETAR MED STOCKHOLMS STADSMISSION

Pressmeddelande   •   Maj 24, 2014 09:22 CEST

För att vara med och bidra till ett bättre Kungsholmen och Stockholm kommer Courtyard by Marriott Stockholm under en vecka att donera pengar till Stockholm Stadsmissions Dagcenter vid Fridhemsplan.

Under 24/5 – 31/5 kommer Courtyard by Marriott Stockholm och Björk Bar & Grill att donera 8kr för varje lunch, varmrätt och brunch som serveras i Björk Bar & Grill till Stockholm Stadsmissions Dagcenter vid Fridhemsplan under devisen ”Du äter – Vi ger”.

”Det är viktigt för oss att vara med och bidra till ett bättre Kungsholmen på de sätt vi kan, men det är även viktigt för oss att visa våra samarbetspartners och kunder att vi är ett företag man kan räkna med” säger hotellets VD Martin Åkesson.

Hotellet kommer även under onsdagen 28/5 att laga och servera den lunch som serveras på Dagcentret, som tar emot ca 130 medverkande varje dag.

Man kommer även att fortsatt löpande skänka de kläder som varje månad glöms kvar på hotellet till Stockholms Stadsmissions Dagcenter.

För mer information gå in på www.bjorkbarochgrill.se

Kontakt Courtyard by Marriott Stockholm

Lina L’Estrade

Lina.lestrade@marriott.com

0709-772 780

Kontakt Stockholm Stadsmission

Maria Bergman Kosinski

Kommunikation & Insamling

Maria.bergman@stadsmissionen.se

0704-25 64 29

Mitt emot Rålambshovsparken på Kungsholmen ligger Courtyard by Marriott Stockholm. Hotellet öppnade 2010 i ljusa och flexibla ytor med varm service i fokus. Här finner du Stockholms största hotellrum (det minsta är 26 kvm), samtliga med gott om dagsljus och hälften av dem med utsikt över parken.
Här hittar du Kungsholmsbornas populära Björk Bar & Grill med sin svenska meny, du kan hålla en privat middag eller fest för upp till 240 gäster och du kan hålla möte för allt från två deltagare upp till 380.
Courtyard by Marriott Stockholm tillhör Marriott-kedjan och är ett av ca 680st Courtyard-hotell världen över. Varumärket Courtyard togs fram av Marriotts mest resande affärsresenärer, dvs Courtyard är ett businesshotell som fungerar precis som du som business-resenär vill att det ska fungera. Men, som business-resenär så reser du även ofta med familjen – så sjävklart har vi inte glömt dem när vi har tagit fram våra stora hotellrum med plats för extrasängar och familjerum som ger er ett badrum med badkar och ett badrum med dusch. Samtliga rum är bla utrustade med kylskåp som du kan fylla med precis vad du vill från tex vår shop som är öppen 24h, du kan göra kaffe och te närhelst det passar dig och självklart kan du stryka klänningen eller skjortan och tryggt låsa in dina värdesaker.