Crestock.com

Crestock.com, världens nordligaste bildbyrå på micropayment-marknaden lanserar sitt nya bildabonnemang.

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2006 13:50 CET

Den royaltyfria bildbyrån Crestock tar upp kampen med de stora byråerna med sitt nya bildabonnemang, med priser så låga som 20 cent per bild.

Oavsett om du köper ett abonnemang för en månad ($149) eller för ett helt år ($1499), kan du med ett abonnemang hos Crestock ladda ner upp till 20 kvalitetsbilder per dag under hela abonnemangsperioden. I praktiken kan detta betyda ett så lågt pris som 20 cent per bild! Om du önskar att använda bilden på din egen hemsida eller på en affisch i storformat är helt och hållet upp till dig.

Kunder som har behov av en kontinuerlig tillgång av kvalitetsbilder kan snabbt och lätt hitta fram till bilderna de behöver, och ladda ner dem direkt med ett enda knapptryck. De som däremot behöver en eller hundra bilder på en gång, och som inte kan dra nytta av ett abonnemang, kan använda vårt engångsköp där man betalar för de bilder man behöver just då, till ett mycket överkomligt pris. Men oavsett hur du väljer att betala för bilderna, kommer du fort att märka att det är en helt annan upplevelse att köpa bilder hos Crestock än hos de äldre, traditionella bildbyråerna.

Med huvudkontoret i Bodø är Crestock världens nordligaste bildbyrå i den sk micropayment-marknaden. Crestock.com gick online för mindre än ett år sedan, men har redan vuxit till den störste aktören innanför den nord-europeiska marknaden för lågprisbilder. Crestock har en snabbt växande kundkrets, med över 10 000 användare i över 100 länder. Ett stort antal duktiga fotografer och illustratörer från när och fjärran sörjer för att den högkvalitativa bildsamlingen konstant växer.

Crestocks chef Geir Are Jensen gör inget för att dölja sina ambitioner för byrån:
– Det finns sex stora aktörer i vår marknad. Med vårt fokus på kvalitetsbilder, god kundservice och extremt fördelaktiga priser ska vi bryta ny mark och bli en drivkraft i denna pågående revolution som fundamentalt kommer att förändra handeln med bilder. Se vår fantastiska bildsamling på www.crestock.com