Gate46

CROCS till Sverige!

Pressmeddelande  •  2012-03-29 09:22 CEST

Crocs Nordic Oy, ett världsledande företag inom innovativa fritidsskor, öppnar dörrarna till sin första konceptbutik i Sverige. Butiken öppnade i Nacka Forum utanför Stockholm den 28 mars. Förutom i Nacka har CROCS ett par butiker till i pipeline, i Täby centrum utanför Stockholm och i den nya handelsplatsen Emporia i Malmö.

Med dessa butiker inleder CROCS sin etablering i Sverige, men många fler butiker planeras för kommande år. För vidare etableringar leder konsultföretaget Gate46 arbetet med att hitta rätt butikslokaler för CROCS och målet är totalt 10 butiker i Sverige 2013.

Butiken i Nacka Forum blir den första i Norden med ett nytt butikskoncept. Nacka Forums moderna stil gör det till en idealisk plats att lansera CROCS första butik i Sverige och den nya butiksdesignen, som utlovas erbjuda en shoppingupplevelse utöver det vanliga.

Ville Rönkkö, VD för Crocs Nordic, är förväntansfull inför Sverige-etableringen med det nya butikskonceptet och är övertygad om att lanseringen på den svenska marknaden kommer att ge varumärket mervärde och attrahera nya kunder. I Finland har man sett effekten av konceptbutikerna, där konsumenternas kännedom om varumärket har ökat.

Fredrik Widing, VD för Gate46, ser CROCS som ett nytt spännande inslag på den svenska retailmarknaden, som bör locka många fastighetsägare och konsumenter, med unika produkter och nytt butikskoncept.

Mer information om CROCS: www.crocs.se och www.facebook.com/CrocsSverige

Om Crocs
Crocs är världsledande inom innovativa fritidsskor för män, kvinnor och barn, Crocs, Inc. (NASDAQ: CROX), och erbjuder skokollektioner med mer än 250 modeller för att passa så många som möjligt. Med lättsam stil och lätta skor erbjuder Crocs™skor för alla tillfällen och för alla säsonger. Alla Crocs™ har funktionen Croslite™, ett patentskyddat revolutionerande material som ger en mjuk fotbädd som dessutom är lukresistent.

Crocs™ säljs i 90 länder och varje dag används miljontals Crocs™ av skoälskare världen över. Upplev den fantastiska passformen som gör att du känner dig bekväm I alla sammanhang; på jobbet, i skolan och på fritiden.

gate46 erbjuder tjänsterna etablering, avveckling och strategisk rådgivning för hyresgäster och fastighetsägare med butikslokaler. gate46 har ett tydligt uppdrag - Adding Real Estate Value. Vi är din självklara partner när du vill ta rätt beslut kring butikslokaler. Våra kunder är såväl stora internationella varumärken som små exklusiva butiker. Vi har spetskompetensen och de rätta kontakterna som garanterar dig det bästa utgångsläget.

Läs mer om oss på www.gate46.se eller www.facebook.com/Gate46

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom