Madeo

Crosskey Banking Solutions AB effektiviserar sitt konsultinköp med Madeo

Pressmeddelande   •   Jan 27, 2010 09:46 CET

Crosskey, leverantör av kompletta banktjänstlösningar, har tecknat avtal med Madeo för inköp av IT-konsulttjänster. Avtalet, som är på två år, innebär att Madeo kommer att få en aktiv roll i att utveckla Crosskeys inköp av konsulter

-          Marknaden är inne i en spännande fas där allt fler kunder vill ta ett helhetsgrepp på sitt totala konsultinköp. Precis som för Crosskey så handlar det inte enbart om att sänka konsultkostnaderna, utan även att ständigt förbättra kvaliteten på inköpet. Det här är ingen punktinsats, utan ett kontinuerligt förbättringsarbete som skapar större värde för kunden och målet är att öka deras konkurrenskraft, säger Anders Gratte, Vd på Madeo

Crosskey, ett helägt dotterbolag till Ålandsbanken, är en expansiv aktör som tidigare ifjol tog klivet in på den svenska marknaden, i samband med Ålandsbankens förvärv av Kaupthing Bank Sverige.

-          Madeo är en leverantör som kan finansbranschen och som förstår vår affär. Vår målsättning är tydlig, vi ska växa på den nordiska marknaden, och en viktig byggsten är då att effektivisera inköpet av de konsulter som behövs för att utveckla vår verksamhet. Med Madeo kan vi minska vår administration och ändå få en hög kvalitet och bra översikt av konsultinköpet, säger Carita Weiss, VD på Crosskey

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Gratte, VD, Madeo
+46 733 14 25 75 anders.gratte@madeo.se

Carita Weiss, VD, Crosskey,
+46 706 51 00 01   carita.weiss@crosskey.se

Madeo arbetar branschoberoende med konsultförmedling och BPO-tjänster för ett effektivare inköp av företags konsulttjänster. Madeo arbetar med ett stort antal av Sveriges största företag och har kontor i Stockholm och Malmö. 2008 omsatte Madeo 437 miljoner kronor.
För mer information, vänligen besök www.madeo.se