Dinwebb by J.Åberg

Crowdsourcing på konferens – SearchMeet 09

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2009 07:59 CET

I lördags samlades 100 personer inom PR, reklam, internetmarknadsföring för att lyssna på inspirerande anföranden, mingla och genomföra en workshop kring hur snabbrörliga konsumtionsvaror ska marknadsföras genom digitala kanaler.

Agendan för dagen hade sök som bas med djupgående presentationer som om tips kring sökmotoroptimering, kopplingen mellan sök och sociala medier.

..Det var mycket intressant att dela upp nästan hundra vassa internetmarknadsförare och spåna fram idéer för hur snabbrörliga konsumtionsvaror ska slipa sin onlinenärvaro. Crowdsourcing på en konferens som SearchMeet med en blandning av sökmarknadsförare, konverterings- och social mediaexperter tillsammans med PR- och reklamfolk gör mixen helt unik..” Säger Johan Åberg, arrangör av SearchMeet och vd på webb- och reklambyrån dinwebb.nu som även var en av huvudsponsorerna till eventet.

Att arbeta effektivt med sök och Google borde vara en hygienfaktor för såväl små som stora företag, men det är det fortfarande inte. Sedan behöver företagen lyfta blicken för att förstå att t.ex. sociala medier består till stor del av sök t.ex. är youtube världens näst största sökmotor.

•    Gary Beal, Managing Director, Vanguard SEO – 12 SEO tips for 2009
•    Bo Tidelius, copywriter, partner Fältman & Malmén. - Workshop, onlinenärvaro för snabbrörliga konsumtionsvaror med Ahlgrens Bilar i fokus
•    Jesper Åström,  Social Media Conversion Expert - Irrational Conversion from a User perspective
•    Cristoph C. Cemper, Managing Director, Cemper.com – Linkbuidliing
•    Middag och mingel – Efterfest på Undici

SearchMeet arrangeras av Johan Åberg – dinwebb, Per Gustafsson – MarketingLab och Simon Sundén – Honesty

Huvudsponsorer för SearchMeet 09 är dinwebb.nu webbyrå i Stockholm, tillsammans med Fältman & Malmén/norweb

Bilder, video och diskussion

Bilder från SearchMeet på Flickr
Video från SearchMeet på Youtube
SearchMeet på Twitter

dinwebb.nu hjälper mindre företag med dess marknadsföring med digitala medier som utgångspunkt. Anledningen varför företaget har valt att arbeta med mindre företag är att internet som media lämpar sig väldigt bra för mindre företag och att det finns få kompetenta webb- och reklambyråer som arbetar med mindre företag.