CSC Sverige AB

CSC AppLabs utsett till en av världens bästa outsourcingleverantörer

Pressmeddelande   •   Mar 19, 2012 14:31 CET

Stockholm, 19 mars 2011; AppLabs, som är en del av det globala IT-tjänsteföretaget CSC, har återigen utsetts till en av världens ledande outsourcingleverantörer. Bakom undersökningen står branschorganisationen IAOP, International Association of Outsourcing Professionals.

Undersökningen, The Global Outsourcing 100, är en noggrann och oberoende ranking som mäter styrkan hos såväl tjänsteleverantörerna som outsourcingbranschen som helhet. För att inkluderas på listan måste företagen kunna visa spetskompetens i bland annat kategorierna storlek, tillväxt och kundupplevelse, samt god manageringskapacitet och både bredd och djup.

Detta var andra gången AppLabs inkluderades på listan. Som en del av CSCs testverksamhet ger AppLabs CSCs kunder en heltäckande portfölj av end-to-end testtjänster som blandar det bästa av traditionella och nya tekniker.

Ulrika Andersson, Nordisk Kommunikationschef, CSC
uandersson3@csc.com

Om CSC
CSC är en globalt ledande leverantör av teknikdrivna affärslösningar. Företaget, med huvudkontor i Falls Church, i Virginia i USA, har 97000 anställda och redovisade intäkter om 16,0 miljarder dollar för de tolv månaderna fram till 30 december, 2011. För mer information, besök CSC på www.csc.com/se.