CSC Sverige AB

CSC firar 50 år som marknadsledare inom IT-teknologi

Pressmeddelande   •   Apr 17, 2009 11:35 CEST

Falls Church, 16 april 2009. CSC (NYSE: CSC) meddelar idag att företaget firar 50-årsjubileum och har därmed levererat kvalificerade IT-tjänster globalt under hela fem decennier. CSC grundades 1959 av två datorforskare med endast hundra dollar och en dröm. CSC har sedan dess vuxit till att idag utgöra ett marknadsledande, globalt företag som erbjuder allt från konsulttjänster till systemintegration och kompletta outsourcinglösningar av hela organisationer. CSC består idag av 92000 medarbetare fördelat på 80 länder och erbjuder kunder inom både privat och offentlig sektor en bred palett av tjänster inom både affärs- och tekniklösningar.

- CSC har under dess historia utvecklats till en enastående organisation bestående av begåvade och målmedvetna medarbetare. Vår prestation har alltid mätts genom våra kunders framgångar och vi erbjuder mer än gärna våra kreativa idéer, globala räckvidd och flexibla servicelösningar. Självklart inser vi att världsekonomin just nu genomgår en omvälvande förändring, men vi kommer att fortsätta att investera i framtiden och använda vår 50-åriga historia och erfarenhet för att hjälpa våra kunder att stå starkare än någonsin, säger Gisle Eckhoff, VD på CSC Sverige.

Länk till fullständigt pressmeddelande

För mer information kontakta:

Ulrika Andersson, Kommunikationschef, CSC Sverige
+46 0768 86 13 70, uandersson3@csc.com