CSC Sverige AB

CSC Trusted Cloud - nu med VMWare vFabric™ infrastruktur för Java Spring-applikationer

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2010 14:35 CEST

Stockholm, 19 oktober, 2010; CSC kommer att använda VMware vFabric™, en bakgrundstjänst optimerad för Spring-applikationer. Erbjudandet underlättar för CSCs kunder att transformera och organisera sina applikationer i molnet.

Som ett stöd i sin Business First Approach möjliggör CSC att företagets kunder kan organisera sina Spring-applikationer till en dedicerad VMware vFabric-plattform. Användning av Spring och VMware vFabric förenklar transformationen av komplexa applikationer till molnet. Prestanda, tillgänglighet, kvickhet och avkastning är ledord som följer kunderna när de flyttar sina affärssystem till CSC Trusted Cloud.

– IT-utvecklare har valt Spring som ramverk för att utveckla Java-applikationer på grund av att ramverket prioriterar produktivitet och rörlighet. Allteftersom kunderna flyttar upp sina affärsprocesser till molnet identifieras den optimala mängd arbetsbelastning som kan överföras dit. CSC erbjuder sina kunder en enkel och säker och infrastruktur att köra dessa applikationer på, genom en plattform som är optimerad för Spring-applikationer, säger Siki Giunta, Vice VD Cloud Computing and Hosting Services, CSC.

För att underlätta för kunder att transformera sina applikationer tillhandahåller CSC Cloud Application Assessments transformation och migration till CSC Trusted Cloud.

– Vi är glada över att arbeta med CSC rörande detta initiativ. Att erbjuda företag klara riktlinjer för användandet av Spring-applikationer gör att de kan dra nytta av fördelarna av det här moderna sättet att bygga upp och köra Java-applikationer, oavsett om det sker on-premise eller i CSC Trusted Cloud datacenter, säger Rod Johnson, Senior Vice President och General Manager, Application Platform Division, VMware.

För mer information om CSC Trusted Cloud tjänster, besök gärna www.csc.com/cloud. För insikter, resurser och samhällsinteraktion på molnämnen, besök www.trustedcloudservices.com.

Ulrika Andersson, kommunikationschef CSC Sverige

uandersson3@csc.com

Om CSC

CSC är ett av världens ledande globala IT-tjänsteföretag med cirka 91 000 medarbetare världen över. CSC hjälper företag, organisationer och myndigheter att med hjälp av teknologi effektivisera sina verksamheter. CSC hade intäkter om 17,3 miljarder dollar under 12-månadersperioden fram till och med den 3 oktober 2008. CSC Sverige med huvudkontor i Stockholm etablerades 1994 och har idag cirka 720 medarbetare i fem städer. CSC har expertkompetens inom strategisk konsultation, systemintegration, systemutveckling, e-business, informationssäkerhet och outsourcing. CSCs kunder finns främst inom branscherna bank och försäkring, flygindustri, telekom, tillverkningsindustri, offentlig sektor och försvarsindustri. För mer information se www.csc.com/se.