CSC Sverige AB

CSCs PerformancePlus vinnare i XCelents rapport

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2012 11:14 CEST

Stockholm, 28 augusti; CSC (NYSE: CSC) har fått utmärkelsen XCelent service 2012 av forsknings-och konsultföretaget Celent, för sin PerformancePlus försäkringsprogramvara. PerformancePlus är en mjukvara för distribution och incitamentsprogram, som möjliggör en enda plattform att snabbt införa och hantera komplexa ersättningsplaner. Utmärkelsen grundar sig på Celents bedömning i en rapport av CSCs avancerade programvara.

I rapporten används Celent egenutvecklade ramverk för att jämföra tio leverantörer av distributions- och livförsäkringslösningar. Leverantörer med den högsta poängen i varje kategori redovisas som XCelent pristagare. CSCs PerformancePlus vann i kategorin "djup kundtjänst". Kategorin baseras på kundens feedback på genomförande, erfarenhet, storlek och erfarenhet hos CSCs professionella supportteam och kvaliteten på löpande service.

- På Lincoln Financial Group, strävar vi efter att göra det enklare för våra kunder att göra affärer med oss genom att öka driftserfarenhet vid varje kritisk interaktion. CSCs innovativa teknik ger resurser för att uppnå detta mål, säger Laura Dambier, senior vice president Lincoln Financial Group.

- Detta hedersomnämnande från Celent är ett erkännande för vårt engagemang att erbjuda nästa generations teknik och tjänster som hjälper försäkringsbolagen att konsekvent främja verksamheten och förbättra producenttjänsten, säger Michael W. Risley, vd för CSCs Livförsäkring och livränta division.

PerformancePlus hanterar mäklararrangemang, försäljning, agentkanaler samt innehåller ett komplett utbud av produkterbjudanden. Designad speciellt för livförsäkring och leverantörer av livränteprodukter, beräknar systemet korrekt och effektivt provisioner samt erbjuder enkel justering, bearbetning och ger fulla verifieringskedjor samt dokumenterar alla transaktioner. PerformancePlus användare handhar provisioner och livförsäkringar.

För mer information kontakta:
Ulrika Andersson, Nordisk Kommunikationschef, CSC
uandersson3@csc.com

För information om PerformancePlus besök: www.csc.com/performanceplus

För fullständig engelskspråkig press release:
www.csc.com/newsroom/press_releases/87510-csc_receives_xcelent_award_for_north_american_insurance_distribution_management_system

Om CSC
CSC är en globalt ledande leverantör av teknikdrivna affärslösningar. Företaget, med huvudkontor i Falls Church i Virginia i USA, har 96 000 anställda och redovisade intäkter om 15,8 miljarder dollar för de tolv månaderna fram till 29 juni 2012. För mer information, besök CSCs webbplats på www.csc.com/se.