CSC Sverige AB

CSCs utökar sina resurser för Oracle Engineered Systems

Pressmeddelande   •   Okt 09, 2012 17:25 CEST

Stockholm 9 oktober 2012; CSC expanderar kraftigt sitt globala Center of Excellence (CoE) för Oracle Engineered Systems. Centret grundades i augusti år 2011 och expanderar nu i flera dimensioner. Det gäller antalet globala platser, tjänsteutbudets bredd och volymen av certifierad CSC-resurser som finns tillgängliga.

– Genom att utöka vårt globala Center of Excellence, kommer CSC att ha ännu fler möjligheter att stödja våra gemensamma kunder och hjälpa dem att uppnå den fulla potentialen i Oracle Engineered Systems ", säger Andy Bailey, ansvarig för strategiska allianser, Oracle.

CSCs spjutpetsenhet CoE, för Oracle Engineered Systems erbjuder kunderna tillgång till CSCs samlade kunskap och erfarenhet i Oracle Exadata, Oracle Exalogic, Oracle Exalytics och Oracle SPARC superkluster.

Expansionen stöder nästa generation av tjänster och lösningar för gemensamma kunder genom en fokuserad satsning på ett antal branscher såsom finansiella tjänster, hälsovård, detaljhandel, energi och offentlig sektor. Inom dessa segment finns det branschspecifika lösningar och tjänster som utnyttjar Oracle Engineered Systems.

– CSC ser Oracle Engineered Systems som en viktig partner som tillhandahåller plattformar för våra kunder, säger Arun Dharbal, managing partner, CSC Global Oracle Practice. Omfattningen av dessa plattformar innebär att vi tillgodoser våra kunders affärsbehov samtidigt som Oracle Engineered Systems levererar lösningar och tjänster till de som har extrema krav på prestanda och kortar deras tid till marknaden. Dessutom hjälper Oracle Engineered Systems oss att uppfylla våra kunders krav för att uppnå operativa kostnadsbesparingar.

CSC är en partner på Diamond nivå, den högsta graden av partnerskap, till Oracle PartnerNetwork (OPN) och utsågs till Oracle University Partner of the Year år 2011.

För mer information om CSCs globala Center of Excellence för Oracle Engineered Systems, besök http://www.csc.com/global_alliances/alliances/32250-oracle

För fullständig engelskspråkig release:

För mer information kontakta:
Ulrika Andersson, Nordisk Kommunikationschef, CSC
uandersson3@csc.com

Om CSC
CSC är en globalt ledande leverantör av teknikdrivna affärslösningar. Företaget, med huvudkontor i Falls Church i Virginia i USA, har 96 000 anställda och redovisade intäkter om 15,8 miljarder dollar för de tolv månaderna fram till 29 juni 2012. För mer information, besök CSCs webbplats på http://www.csc.com/se