Ctrack Sverige AB

Ctrack Sverige AB och SPEF, Sveriges Murnings- och putsentreprenörsförening tecknar ramavtal

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2013 10:11 CET

Att införskaffa Elektroniska körjournaler till företagets fordon är på stark frammarsch i Sverige. I Europa, tillexempel England har ungefär 84% av alla servicefordon någon form av GPS-positionering säger Niclas Holm, VD för Ctrack Sverige AB, leverantör av GPS-positioneringslösningar och Elektroniska körjournaler.

Fler och fler svenska företag börjar upptäcka nyttan med att istället låta en elektronisk GPS-utrustning göra det annars så tidskrävande jobbet med att föra en manuell körjournal. Dessutom upplever vi att allt fler idag efterfrågar en trygghet vid en eventuell kontroll från Skatteverket. Marknaden har fullkomligt exploderat under de senaste två åren fortsätter Niclas Holm. I samband med marknadens mognad och den ökade efterfrågan har även intresset för Elektroniska körjournaler uppkommit från några branschorganisationer, detta har inneburit att Ctrack nyligen har tecknat ett ramavtal med SPEF, Sveriges Murnings- och putsentreprenörsförening, en rikstäckande branschorganisation för murat och putsat byggande i Sverige. Ett av våra främsta ändamål är att på olika sätt tillgodose våra medlemmars intressen, det nytecknade ramavtalet med Ctrack tror vi kommer innebära en stor nytta för våra medlemmar, säger Gino Carinci, ordförande i SPEF.

För mer information kontakta:

Niclas Holm, vd Ctrack Sverige AB, Tel 070-674 22 12 niclas.holm@ctrack.se

Gino Carinci, ordförande SPEF,  Tel 0733-14 93 30  gino@abyfasad.se

Om CTRACK
Ctrack är världsledande leverantör av GPS-positioneringslösningar och elektroniska körjournaler. Vi har mer än 50 000 nöjda kunder och finns installerat i över 1 miljon fordon världen över. Vi hjälper dig att öka produktiviteten, effektiviteten och kontrollen på din fordonsflotta - stor som liten. Oavsett vilken lösning du väljer levererar vi lönsamhet, kvalitet och kunskap. Vår erfarenhet är din trygghet.