Cubsec AB

Cubsec tar nytt bevakningsuppdrag i Nordvästra Stockholm

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2012 14:56 CEST

Cubsec Bevakning har tecknat avtal med fastighetsägare i Järva gällande Trygghetsvärdar i Husby, Akalla, Rinkeby, Tensta, Hjulsta och Kista. Trygghetsvärdarnas arbetsuppgift är att frångå den traditionella väktarrollen. Den största delen av arbetstiden skall användas till att utveckla goda relationer till boende och besökare i området.

För att uppnå detta kommer värdarna utöver patrullering i bostadsområden även göra besök i skolor, fritidsgårdar och frivilliga organisationer som verkar inom området. Fokus ligger på att finnas på plats där folksamlingar ofta uppstår.

- Uppdraget i Järva passar oss som handen i handsken kommenterar Cubsec´s VD Andreas Gyllestrand. Vi på Cubsec vill bli uppfattade som problemlösare med socialt engagemang, något som detta uppdrag verkligen handlar om. Vi har tidigare drivit likande projekt i Göteborg med framgång och att få utöka denna verksamhet till Stockholm känns fantastiskt kul.

Uppdraget avser även mer traditionella bevakningstjänster med servicefunktioner för berörda fastigheter inom området Norra och Södra Järva. Trygghetsvärdarna kommer även att ingå samarbete mellan kommunal förvaltning, näringsliv, polis och socialtjänst. Uppdraget kommer att utföras av väktare och innebär 8 heltidstjänster, uppdraget påbörjas under oktober månad.

Cubsec Bevakning som grundades 2003 har under åren växt till ett heltäckande säkerhetsföretag med ca 200 medarbetare. Cubsec tog 2012 hem den prestigefyllda utmärkelsen som Årets bevakningsföretag. I juryns motivering står det bl.a. att Cubsec visar kontinuerligt prov på sitt systematiska värdegrundsarbete och långsiktiga sociala engagemang som skapar hög kvalité.

Mer information om Cubsec Bevakning finns på företagets hemsida www.cubsec.se

Presskontakt: Andreas Gyllestrand, VD Cubsec Bevakning AB Tel: 0733-58 19 01, E-post: andreas@cubsec.se