Cubsec AB

Cubsec tecknar avtal med Göteborgs Stad Social resursförvaltning

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2012 13:25 CEST

Social resursförvaltning erbjuder många olika tjänster inom det sociala området i Göteborgs Stad.  Tjänsterna omfattar bland annat arbete med missbruk, hemlöshet, utsatta barn och familjer, fältarbete, funktionsnedsättning och mycket mer. Cubsec som har positionerat sig på marknaden som ”problemlösare med socialt engagemang”, har egenskaper som kommer att komma väl till pass i miljöer där personer i svåra livssituationer ofta vistas och ser därför med stor entusiasm fram emot detta samarbete.

Uppdraget kommer att omfatta flera olika verksamheter inom staden, bland annat socialjour, akutboende, eftervård och rehabiliteringsboende. Syftet med uppdraget är att skapa en trygg och säker miljö genom att fungera stödjande både mot personal och boende. Cubsec kommer leverera både ordningsvakter och väktare till uppdraget, detta omfattar både dagtid, natt samt helger.

Uppdraget påbörjas under 1 november och omfattar 20 heltidstjänster

Cubsec Bevakning som grundades 2003 har under åren växt till ett heltäckande säkerhetsföretag med ca 200 medarbetare. Cubsec tog 2012 hem den prestigefyllda utmärkelsen som Årets bevakningsföretag. I juryns motivering står det bl.a. att Cubsec visar kontinuerligt prov på sitt systematiska värdegrundsarbete och långsiktiga sociala engagemang som skapar hög kvalité.

Mer information om Cubsec Bevakning finns på företagets hemsida www.cubsec.se

Presskontakt: Andreas Gyllestrand, VD Cubsec Bevakning AB