Cuisinart

Cuisinart fortsätter produktutveckla och lanserar en blender och matberedare i ett!

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2013 14:47 CET

Den amerikanska ingenjören, som även jobbade på NASA, Carl Sontheimer, uppfann 1971 den första matberedaren och grundade därmed Cuisinart. Cuisinart fortsätter produktutveckla och lanserar nu en blender och matberedare i ett.

Produktens bas är av kvalitativt borstat rostfritt stål med en motor på 600 W. Matberedaren har en rad olika tillbehör för att blanda, mixa och knåda deg och med blendern kan du tillexempel finblanda, vispa, purea och hacka is.  Blendern rymmer 1,5 liter och matberedaren 1,1 liter. Produkten är smidig och utformad så den lätt går att förvara när den inte används. Försedd med infällda kontroller för enklare rengöring.

Produkten har 4 hastigheter: låg – hög – puls och iskrossfunktion plus 2-minuters autostop funktion. Tillbehör som medföljer: Emulgeringsskiva, hackblad, omvändbar skivnings-/rivskiva och mixertillbringartillsats. Garantitiden är på 3 år och det rekommenderade priset är 1499 kronor.

-”Extra roligt är det att Cuisinart tar ett nytt grepp om matberedaren och utvecklar en 2 i 1 produkt med blender som fungerar perfekt för hemmahushållets alla behov. En smart produkt som jag tror kommer glädja många i köket” säger Sandra Hjelm, Marknadschef på Empire.

För mer information vänligen kontakta gärna:
Sandra Hjelm, Marknadschef. Tel: 073-943 31 81 eller via mail: sandra.hjelm@empirenordic.com

Cuisinart distribueras i Sverige av Empire.

Cuisinart köksmaskiner är utvecklade av kockar och uppfyller alla krav på design, kvalitet och funktion för oss som gillar att laga mat! Cuisinarts kännetecken är innovativa kulinariska redskap som gör matlagning till en extraordinär upplevelse! I Cuisinarts sortiment ingår bland annat matberedare, minigrillar, mixers, kaffebryggare, riskokare och glassmaskiner. I Sverige distribueras Cuisinart av Empire AB.