Culina.se

Culina lanserar Scandi-Vie, en serie stekkärl för hälsosam matlagning.

Pressmeddelande   •   Mar 15, 2012 15:15 CET

Nu lanseras de hälsosamma stekkärlen från Scandi-Vie i Sverige av Culina. Serien som består av stekpannor, sauteuser och wokpannor är tillverkade i 100% naturligt material, utan beläggning. De är tillverkade i stål och innehåller varken PFTE, PFOA, keramik eller kemikalier.

Scandi-Vie är klassiska franska pannor av riktig restaurangkvalitet.
De håller för riktigt höga temperaturer och ger en perfekt värmespridning.
Slitstarka, tåliga och 100% återvinningsbara.

”Scandi-Vie tillför vårt redan breda sortiment av stekpannor något nytt och spännande. Deras produkter kan bl. a hittas i butiker för ekologiska produkter runt om i Europa. Att vi fick möjligheten att sälja dessa i Sverige är glädjande. Prisbilden blir också en helt annan när vi kan köpa in dessa direkt från Frankrike”, säger Richard Johansson på Culina.

Mer information om produkterna från Scandi-Vie finns på: www.culina.se

För mer information och bilder kontakta:

Culina.se Svenska AB
Richard Johansson, tel 08-776 30 49
e-mail: richard@culina.se
www.culina.se

Culina.se säljer exklusiva redskap för matlagning och är en av de ledande butikerna av förstklassiska köksredskap. I sortimentet hittar du produkter från de ledande tillverkarna som t ex Global, Dualit, Peugeot, Bialetti, Barbecook, Fissler, Ronneby Bruk och Zassenhaus.