G A Lindberg ChemTech AB

Curtis - skärvätskor

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2012 16:11 CEST

Curtis HiSpeed 441 Eco

Den nya användarvänliga och stabila skärvätskan Curtis HiSpeed 441 eco använder sig av nya kombinationer av tillsatser som gör den tekniskt överlägsen. Curtis är först med denna teknologi som dom kallar eco-tec, där eco står för Ekonomi.

Mer information om Curtis

Egenskaper

• Högt stabilt pH med låg efterfyllnad
    Kraftigt bakterie och mögelresistent
  • Dermatologiskt ofarlig
  • Fri från formalinavgivande biocider
  • Fri från borsyra och andra ohälsosamma ämnen
  • Extremt bra rostskydd,
  • Mycket bra avrinning av spån och renhållning
  • Hög smörjförmåga
  • Behöver ej tillsättas additiv
  • Klarar från 0-30 dH°

Dessa egenskaper leder i sin tur till följande fördelar:

Fördelar

• Besparing på Koncentrat med 30-40 % Extrem hållbarhet, färre bytesintervaller och därmed reducerade destrueringskostnader
  • Hudvänlig, kosmetiska tester finns med certifikat (ISO 18000)
  • Produkt som är bra för hälsa (ISO 18000)
  • Produkt som är arbetsvänlig med neutral lukt (ISO 18000)
  • Effektivare filtering, efterföljande tvättsteg kan eventuellt reduceras
  • Passar alla metaller, fläckar inte aluminium
  • Behöver ej hantera aggressiva stödkemikalier
  • Skummar ej i mjukt vatten, samtidigt som den ej bildar klumpar med tiden vid tex bearbetning i Aluminium och magnesium.

För mer information om Curtis produkter, kontakta Mats Svensson på 08-703 01 46 eller maila info@galindberg.se

Vi erbjuder våra kunder helhetslösningar inom; Sammanfogning/limning/tätning, smörjning, skäroljor/vätskor för metallbearbetning, rostskydd, rengöring och produkter för elektronikproduktion. Tillsammans med våra doseringssystem så får ni alltid rätt mängd på rätt plats oavsett produkt. En helhetslösning från oss innebär självklart att ni får en fungerande produkt/lösning för produktion och underhåll, utöver detta får ni även leveranser av önskad produkt enligt era önskemål i rätt tid.

Tillsammans med en god totalekonomi.

Produkterna/lösningen ska naturligtvis uppfylla gällande lagar och regler, både vad det gäller yttre och inre miljö. Vi ställer kostnadsfritt upp med härdplastutbildningar för våra kunder.

Vårt rikstäckande återförsäljarnät hjälper dig med snabba leveranser och lokal lagerhållning av alla våra produkter.