Curves Kungsholmen

Curves bidrar till behövande med livsmedel och hygienprodukter

Pressmeddelande   •   Mar 30, 2012 08:30 CEST

Det finns 31 Curves träningsklubbar i Sverige. Under mars månad samlar alla klubbar in livsmedel och hygienprodukter som medlemmarna i respektive klubb skänker. Varje klubb bestämmer var man vill skänka produkterna. Några exempel är Curves Kungsholmen som skänker till "Alla kvinnors Hus", Curves i Tumba skänker till second hand butiken i Botkyrka och Curves i Nyköping till kvinnojouren MIRA.

På tre veckor har Curves alla träningsklubbar i Sverige gemensamt samlat in över tre ton livsmedel och hygienprodukter. Målet är mer än dubbelt så mycket.

-          Varje år i mars organiserar Curves över hela världen en matkampanj då vi samlar in livsmedel- och hygienprodukter till en lokal välgörenhetsorganisation som respektive klubb väljer. Vi på Curves Kungsholmen har valt att samarbeta med ”Alla kvinnors hus” och de jourboenden som de tillhandahåller för kvinnor och barn, säger Anna-Lena Wallén som driver Curves träningsklubb för kvinnor på Kungsholmen tillsammans med Karin Hedman.

Under kampanjen uppmuntras även medlemmarna att lära sig näringslära genom att besvara en fråga vid varje träningstillfälle och på så vis vara med på utlottning av diverse Curvesprodukter.

-          Våra medlemmar tycker att det är ett fantastiskt initiativ med matkampanjen och de är otroligt givmilda och intresserade. Från klubben kommer vi givetvis också att bidra till insamlingen och vårt mål är att samla in över 300 kilo, säger Karin Hedman på Curves Kungsholmen.

För ytterligare information, ring gärna: Anna-Lena Wallén eller Karin Hedman 08-650 51 50
kungsholmen@curves-sverige.se
www.curves-sverige.se

Curves, 30-minuters träning för kvinnor, finns idag på 31 platser i Sverige och målet är att guida kvinnor till ett hälsosammare liv med hjälp av kunskap om både träning och kost. Kedjan har cirka 10 000 träningsklubbar i mer än 90 länder och är förutom världens sjunde största franchiseföretag, världens största träningskedja med inriktningen snabb, skonsam och rolig träning.
För info: Anna-Lena Wallén eller Karin Hedman +46 8 650 51 50, kungsholmen@curves-sverige.se, Curves Kungsholmen, Baltzar von Platens gata 5, 112 42 Stockholm