Cybercom Group

Cybercom tecknar nya ramavtal med Regeringskansliet

Pressmeddelande   •   Maj 11, 2004 10:38 CEST

Cybercom får nya ramavtal med Regeringskansliet avseende IT-konsulttjänster för både verksamhets- och systemutveckling, samt för teknik och datordrift. Cybercom är det enda IT-konsultbolag som har vunnit båda ramavtalen i upphandlingen.

- Regeringskansliet är en prestigefull kund för oss, säger Mats Alders, VD och koncernchef på Cybercom Group. Vi är glada och stolta över att som enda IT-konsultbolag få ramavtal för IT-konsulttjänster för verksamhets- och systemutveckling såväl som för teknik och datordrift. Det är också ett erkännande av Cybercoms kompetens inom dessa områden.

Cybercom har tillsammans med fem respektive fyra andra konsultbolag blivit utvalda av Regeringskansliet för att leverera IT-konsulttjänster 2004 och 2005.

Cybercom har i dagsläget flera betydelsefulla uppdragsgivare inom den offentliga sekton.

- Den offentliga sektorn är en viktig och professionell upphandlare av IT-konsulttjänster, och den står inför en rad utmaningar framöver, till exempel genom införandet av 24-timmarsmyndigheten, säger Mats Alders.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mats Alders, VD och koncernchef på Cybercom Group
Tel. + 46 707 25 32 00
E-post: mats.alders@cybercomgroup.com

Henrik Gavelli, kundansvarig, Cybercom Group
Tel. + 46 709 31 33 00
E-post: henrik.gavelli@cybercomgroup.com

Om Cybercom Group
Cybercom är ett IT-konsultföretag med fokus på att utveckla och stärka kundens verksamhet genom att leverera affärsutvecklande IT-lösningar inom främst telekom och finans. Cybercom grundades i Sverige 1995 och är sedan 1999 noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Cybercom är en finansiellt stark koncern med verksamhet i tio länder och kontor i Danmark, Norge, Storbritannien och Sverige. Vi är omkring 360 medarbetare med en genomsnittlig konsulterfarenhet på tretton år, som i kreativ och utvecklande miljö sätter värde i professionalism, erfarenhet, relationer och det resultat vi levererar. För mer information se www.cybercomgroup.com