Cykelkonsulterna

Cykel till jobbet kampanj hösten 2010

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2010 13:07 CEST

Genom att så ofta som möjligt logga in och registrera sina pendlingar på cykel via sajten www.cykeltilljobbet.se samt locka fler att använda sajten tjänar deltagaren poäng. Den som samlat flest poäng när tävlingstiden går ut vinner ett presentkort från Naturkompaniet på 5000kr, de 20 övriga med flest poäng vinner ett par Vintercykelhandskar inför den kyligare delen av året.

Sajten är gratis och alla kan vara med vare sig man jobb- eller skolpendlar etc. Det enda som behövs är en registreringskod och läsare av detta kan använda följande: regc2010

Just nu pågår höstens tävling för fullt och över 4000 poäng är utdelade, det är dock över en månad kvar på tävlingstiden och möjligheten att vinna finns fortfarande kvar. Dessutom är sajten en trevlig motivationsfaktor till att välja cykeln till jobbet eller plugget. Sajten räknar bland annat ut hur många varv runt sjön Vättern dina pendlingar omfattar och när ett varv genomförts premieras deltagaren med en virtuell medalj. Efter ett antal varv runt Vättern räknas medaljerna om till en riktigt fin pokal. Fler roliga funktioner finns på sajten och vi hoppas den ger en morot till fler glada pendlare runt om i Sverige.

Prova gärna!

Vi erbjuder företag, offentliga & ideella organisationer samt privatpersoner innovativa konsulttjänster med området cykel i fokus.