D-Safety AB

D-Safety tecknar samarbetsavtal med Rapid och lanserar mobilapplikation inom säkerhet

Pressmeddelande   •   Nov 25, 2011 09:41 CET

Mobilapplikationen SoftAlarm ger användaren möjlighet att via iPhone eller Android larma via Rapids larmcentral eller anhöriga man på förhand valt skall ha larmet, eller både och. Applikationen vänder sig företrädelsevis till företagskunder men även privatpersoner. Tjänsterna inom SoftAlarm kombineras på ett enkelt sätt av användaren så att en egen larmprofil skapas. Den patenterade lösningen och kryptering ger att ingen utomstående har möjlighet att se användarens position.

– D-Safety har med SoftAlarm tagit fram mycket en intressant och framtidsanpassad personlarmsapplikation för smarta mobiltelefoner. Samarbetet ger våra partners och kunder en möjlighet att på ett enkelt sätt öka tryggheten för anställda eller familjemedlemmar, säger Mats B Adman, VD för Rapid.

– Jag välkomnar samarbetet med Rapid och ser fram emot en spännande tid. SoftAlarm har precis anpassats för iPhone och nu kan än fler anpassa tjänsterna och skapa sin egen larmprofil. Det kan vara nödlarm, hotlarm eller andra funktioner som för en rimlig kostnad ger företag och familjemedlemmar säkerhet i vardagen på ett enkelt och tillgängligt sätt, säger Per Dahl, VD och grundare av D-Safety.

För ytterligare information:

Per Dahl, VD, D-Safety, tel. mobil. 070-515 16 67

Mats B Adman, VD, Rapid, tel. 08-564 202 05 alt. mobil. 070-943 93 05

Besök även www.d-safety.se, www.softalarm.se och www.rapidbevakning.se

D-Safety är ett svenskt företag som utvecklar mobilapplikationer inom säkerhet. Produkten SoftAlarm ger användaren möjlighet att dynamiskt skräddarsy en komplett trygghetslösning On-Demand baserad på ett urval av SoftAlarms olika säkerhetsfunktioner, färdiga att användas via Android- eller iPhone.

SoftAlarm fick den 4/10 pris av Stiftelsen SKAPA och VINNOVA till Alfred Nobels minne som årets 2:a bästa Innovation, alla kategorier.