Infor

Daan Snijders ny produktchef för Infor

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2010 13:39 CET

Daan Snijders är ny produktchef för Infor, med ansvar för den nyligen inrättade avdelningen för global utveckling.

I sin nya roll leder Daan Snijders ett team av produktchefer som arbetar för att skapa en bättre och mer enhetlig användarupplevelse i Infors affärslösningar, inklusive Infor ION. Han ansvarar också för att bättre anpassa Infors och Microsofts teknik, företagets mobil- och molnstrategier, samt samordna globala produktslanseringar.

Snijders har mer än 20 års erfarenhet av produktutveckling. Han började på Infor 2006, i samband med uppköpet av SSA Global. Han inledde sin karriär 1995 på Baan, föregångaren till Infors flaggskeppsprodukt, där han var produktansvarig. Under sin tid på Baan, och senare SSA Global, ansvarade han bland annat för företagets Solutions Management-avdelning samt produktstrategi, ledning och produktutveckling av företagets produktlinjer ERP, SCM, CRM, PLM och F&HCM.

– Expansionen av vårt produktutvecklingsteam kommer att spela en viktig roll för att utveckla ny teknik och nya produkter för att möta våra kunders krav. Daans utmärkta ledarskap, kreativa tänkande och starka kompetens kommer att vara avgörande för att säkerställa framgång för det nya teamet, säger Soma Somasundaram, chef för Infors globala produktteam.

Mer information:

Infors affärslösningar: http://www.infor.com/solutions/
Infors ledningsgrupp: http://www.infor.com/company/leadership/executives
Pressbild på Daan Snijders: http://dl.dropbox.com/u/9466/Infor_Daan%20Snijders.jpg

Om Infor
Infor erbjuder sina drygt 70 000 kunder bättre och mer samarbetsinriktade affärssystem. Infors mjukvara är lätt att köpa, enkel att använda och smidig att hantera. Infors mjukvara är utformad för evolution, inte revolution. Det finns ett bättre sätt: för att ta reda på mer, besök www.infor.com.

För mer information, kontakta:
Tanja Hossfeld, Infor
tanja.hossfeld@infor.com