Dabber

Dabber.tv inleder strategiska samarbeten.

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2010 11:48 CET

2010-02-11

Dabber inleder strategiska samarbeten med de svenska teknikföretagen Qbrick, Picsearch och amerikanska LongTail Video. Tillsammans med dessa partners kan Dabber erbjuda nya tilläggstjänster till sina unika mediaspelare, bland annat streaming, integrerad reklam och CMS (Content Management System).

Utvecklingen av ett flertal unika och banbrytande koncept samt internationell uppmärksamhet, bl.a. genom nomineringen "Best Streaming Innovation" på Streaming Media Europe-mässan i London, har lett till att Dabber kliver in i en ny division. Allt talar för att företaget är exakt rätt i tiden: utvecklingen av video på nätet pekar redan mot mer interaktivitet och mer innovation - lösningar som inte bara är användarvänliga, utan som även skapar användarupplevelser. Banbrytande teknik och tänk från konstvärlden används för att driva fram metoder för att presentera innehåll på ett mera intuitivt och interaktivt sätt.

Stockholmsbaserade webbyrån Dabber skapar visuella koncept för webben med video och Adobe Flash. Företaget utvecklar webbsajter och skräddarsydda lösningar för att presentera video, och ligger även bakom några av de mest innovativa mediaspelare på webben idag. Med fokus på användarupplevelser och innovativ design, och med en bakgrund inom samtidskonsten står Dabber för ett unikt förhållningssätt till rörlig bild på nätet i en annars teknikdominerad bransch.

För att se ett antal utvalda kundcases se: www.berns.se/nattliv, www.grow.eu, www.ilovepocket.se, www.mentomori.com (login för testkonto:demo user:demo), www.ifllearningmanifesto.se,

Mer info:

Daniel Daboczy

vd DABBER, daniel@dabber.tv,

+46 736 269985 www.dabber.tv

www.qbrick.se, www.picsearch.se, www.longtailvideo.com,

Dabber har kunder såsom: AssaAbloy -Yale, MentoMori, Berns Salonger, Grow, TheStockholmExhibition, MusicMyne, Sveriges Ingenjörer, Handelshögskolan, Natur&Kultur.

Dabber är en webbyrå och nästa steg inom onlinekommunikation och branding via rörlig interaktiv media. Dabber är företaget som lägger fokus på innehåll och hittar nya kreativa lösningar att visa video på nätet baserade på intuitiv 3D-navigering. Webb-tv och nya navigations lösningar har haft en kraftfull tillväxt den senaste tiden, men det är bara början. Utvecklingen pekar redan mot mer interaktivitet, mer djup samt bättre och smartare lösningar som tar hänsyn till besökarnas krav.

Med bakgrund inom samtidskonsten och webbutveckling kombinerar Dabber den senaste teknologin med kunskap kring vad som skapar bra innehåll.