Universal Music Sweden

DADA LIFE SLÄPPER SITT DEBUTALBUM "THE RULES OF DADA" 17 OKTOBER OCH GÖR 40 GIG I USA.

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2012 09:21 CEST

Svenska electrohouse-duon Dada Life - Olle Corneer och Stefan Engblom - har nu bekräftat att det blir ett album, långt ifrån en självklarhet på house-scenen. Debutalbumet har fått titeln "The Rules of Dada" och släpps i Sverige på Svenska inspelningar/PM:AM den 17 oktober.

Dada Life har varit på ett segertåg runtom i världen under det senaste året. Inte minst i USA där de spelar över hela landet på utsålda arenor. Amerikanska Billboard Magazine utsåg duon tidigare i år till en av Topp 10 akter att hålla koll på under 2012 och Dada Life har uppträtt på flera av de största festivalerna som Coachella, Ultra Music Festival och EDC. Även på hemmaplan har det tagit fart, 25.000 fans såg dem på Peace & Love och senaste singeln "Kick Out The Epic Motherf**ker" har sålt dubbel-platina i Sverige och just fått sin uppföljare med dagsfärska singeln "Feed the Dada".

Den 18 September sparkar Dada Life igång sin hittills mest omfattande USA turné med 40 spelningar på 6 veckor. Innan dess är det dags för Dada Life att ta sig an svensk media under två pressdagar den 11-12 September.

För intervjuer och ytterligare information, kontakta christoffer@silverbergpromotion.se

"The Rules of Dada" släpps 17 oktober i Sverige. I USA släpps "The Rules of Dada" digitalt den 16 oktober och fysiskt den 30 oktober.