Teleca AB

Dag Sundström utsedd till ny vd och koncernchef för Teleca

Pressmeddelande   •   Maj 27, 2004 08:43 CEST

Styrelsen för Teleca har utsett Dag Sundström till ny vd och koncernchef. Han tillträder den 1 juli 2004.

Dag Sundström, 49, är civilingenjör och civilekonom. Efter anställningar på IBM och McKinsey&Company har Dag de senaste tre åren drivit egen verksamhet. Karriären inom McKinsey ledde till att Dag blev Director. Han har bl.a. lett stora projekt åt teknikorienterade industrikoncerner inom telekom och flyg och har även betydande erfarenhet av att leda kvalificerade konsultorganisationer.

Dan Olofsson, tf. koncernchef i Teleca, har följande kommentar:

– Dag har god analytisk förmåga, är en god lyssnare och teambyggare samt har ett jordnära sätt att vara. Han har erfarenhet av stora internationella teknikprojekt. Styrelsen ser mycket positivt till att ha kunnat knyta Dag till Teleca och är övertygade om att hans erfarenhet i kombination med ledarskapsförmåga och ambition kommer att bidra till Telecas fortsatta utveckling.

Dag Sundström kommenterar:

– Teleca är ett bolag med mycket kvalificerade medarbetare och med världsledande kompetens inom flera spännande teknikområden. Det är en stor förmån att få vara med och ta vara på Telecas stora potential och utveckla bolaget vidare.

Bild på Dan Sundström kan laddas ner från följande länk: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=40086

För ytterligare information, kontakta:

Dan Olofsson, tf. vd och koncernchef, Teleca AB, mobil: 070 379 23 20
Dag Sundström, mobil: 070 511 64 58
Johannes Rudbeck, Investor Relations Manager, Teleca AB, mobil: 070 582 56 56
Teleca är ett internationellt IT-konsultföretag med fokus på FoU, som utvecklar och integrerar avancerade programvaru- och IT-lösningar. Med djup kunskap om den senaste tekniken och betydande industriellt kunnande hjälper Teleca teknik- och programvaruintensiva kunder världen över att stärka sina marknadspositioner och förkorta sina utvecklingstider. Företaget har mer än 2 700 anställda med verksamhet i 15 länder i Asien, Europa och USA. Teleca är noterat på Stockholmsbörsens Attract 40. www.teleca.se