Social Venture Network Sweden

Dagens profil eller dagens fossil? SVN på plats i Almedalen!

Pressmeddelande   •   Jun 29, 2014 14:21 CEST

SVN kommer under 2014 endast att arrangera seminarier under en dag och har hyrt en lokal i Donnerska huset som vi disponerar under tisdagen den 1/7. Dagen kommer att erbjuda fyra högkvalitativa seminarier som bland annat kommer att behandla frågan om ett klimatramverk, programmet finner ni här.

Övriga dagar kommer vi att finnas på plats och ta del av kloka ord och intressanta debatter och vi vill gärna dela det med er. Följ oss på twitter, @svnswe och dela med er av viktiga händelser under veckan. Vi kommer varje dag att utse dagens profil och dagens fossil. Det kan vara såväl en person som en företeelse som har lyfts eller synts i olika sammanhang under dagen. Har ni några bra tips på vem/vad det kan vara så twittra till oss med #dagensprofil eller #dagensfossil. Vi utgår alltid ifrån vår värdegrund, att mötas i nyfikenhet och en öppen attityd.

Social Venture Network, SVN, är ett internationellt nätverk som arbetar för långsiktig hållbarhet i affärer och verksamheter. Medlemmarna är företag och organisationer som arbetar lokalt i varje land med frågor om god etik, miljöhänsyn och socialt ansvar.