Dagens PS

Dagens PS lanserar omvärldsbevakning för proffs - gratis

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2008 10:49 CEST

Nu kan vem som helst bevaka medierna med samma sorts verktyg som proffsen använder, fast gratis. Dagens PS, en av Sveriges största webbplatser för affärsnyheter, lanserar omvärldsbevakningsverktyget PS Spy, som gör det möjligt att bevaka alla svenska nyhetsmedier samt hundratals utländska medier och bloggar.

Med PS Spy presenterar Dagens PS en professionell nyhets- och bloggbevakningstjänst som annars kostar minst 15 000 kronor per år. Men Dagens PS läsare får den gratis för att kunna bevaka sina egna intresseområden.

- Många av våra läsare har behov av att kunna få snabb företagsbevakning eller att få nyhetslarm när medierna skriver om vissa personer eller företeelser, säger Bengt Uggla, VD för Dagens PS. Eller varför inte bevaka något annat intresse? Som segling, sport eller en artist?

Med PS Spy kan man enkelt skapa en professionell bevakning av alla svenska medier, bloggar och flera hundra utvalda utländska medier samt bloggar. Med hjälp av PS Spys innovativa frame högst upp på sidan kan användarna fortsätta att söka i tjänsten samtidigt som de läser nyhetsartiklar, utan att behöva backa i webbläsaren. Denna funktion saknas helt i andra omvärldsbevakningstjänster.

PS Spy är än så länge i betaversion. Men vem som helst kan söka och använda bevakningstjänsten redan nu. Men även efter betaperioden kommer tjänsten att erbjudas gratis.

- Vi har inga planer på att börja ta betalt för den här tjänsten, säger Bengt Uggla. Den passar perfekt in i vårt utbud av nyheter och verktyg för affärsfolk.

Kontakt:

För mer information, kontakta Bengt Uggla på bengt.uggla@dagensps.com eller tel: 0708-396028

Dagens PS - en modern nyhetscentral

Dagens PS är ett unikt mediekoncept: våra redaktörer sammanfattar, refererar och kommenterar de hetaste nyheterna från andra svenska och internationella medier. Varje dag, dygnet runt. Innehållet består av en bredare mix av nytta och nöje. Skrivet för affärsfolk och rubriksatt med en egen attityd. Dagens PS produkter har en totalupplaga på över 10 miljoner nyhetsmejl i månaden. Sajten har ca 150 000 unika besökare varje vecka. Läs våra nyheter på www.dagensps.se