Roxen Internet Software

Dagens PS nylanseras med Roxen CMS från Roxen Internet Software

Pressmeddelande   •   Sep 04, 2008 08:50 CEST

Stockholm, den 4 September 2008. En av Sveriges största webbplatser för affärsnyheter, Dagens PS, lanseras i ny version baserad på Roxen CMS från Roxen Internet Software. Bland annat får besökarna fri tillgång till PS Spy, ett proffsverktyg för bevakning av nyheter och bloggar från hela världen.

Utöver bevakningstjänsten PS Spy ingår integrationen av aktieforumet VCW och blogglänkar från Twingly satsar Dagens PS på en ny layout med ett nytt publiceringssystem från Roxen.

- Det är mycket stimulerande för Roxen Internet Software att arbeta tillsammans med ett så kreativt och framgångsrikt gäng som Dagens PS, säger Rolf Pörkenäs, försäljningsansvarig på Roxen Internet Software. De är en av de få nyhetsförmedlarna i Sverige som är helt internetbaserade och samtidigt oberoende. De har också lyckats med konststycket att driva en lönsam affär på webben under många år. Dagens PS bygger på djärvt, visionärt och framåtblickande tänk som lett fram till många spännande tjänster och funktioner.

Den nya, ljusare layouten ger läsarna en bra överblick och skapar nya möjligheter för annonsörerna.

- Besökarna och annonsörer ställer höga krav på att en nyhetssajt ska vara snabb, användarvänlig och ständigt utvecklas, säger Jesper Carlson, chefredaktör för Dagens PS. Vi har vuxit kraftigt i besökarantal senaste året och med Roxens CMS klarar vi av en fortsatt ökning samtidigt som vi kan lansera nya tjänster och publikationer

Jesper Carlson, chefredaktör Dagens PS
E-post: jesper.carlson@dagensps.com

Rolf Pörkenäs, försäljningsansvarig Roxen Internet Software
E-post: rolf@roxen.com

Dagens PS - en modern nyhetscentral
Dagens PS är ett unikt mediekoncept: våra redaktörer sammanfattar, refererar och kommenterar de hetaste nyheterna från andra svenska och internationella medier. Varje dag, dygnet runt. Innehållet består av en bredare mix av nytta och nöje. Skrivet för affärsfolk och rubriksatt med en egen attityd. Dagens PS produkter har en totalupplaga på över 10 miljoner nyhetsmejl i månaden. Sajten har ca 150 000 unika besökare varje vecka. Läs våra nyheter på www.dagensps.se

Om Roxen Internet Software AB (www.roxen.se)
Roxen Internet Software är en pionjär inom webbutveckling och har levererat webblösningar sedan 1994. Bland Roxens kunder märks Verizon, Bonnier Tidskrifter, RTL Nederlands, de Telegraaf Tijdschriften Groep och Metro Inter¬national. Roxen har kontor i Sverige och i Holland och partners i Europa, Asien och USA. Roxen har erhållit ett fler¬tal utmärkelser bl a "Best of Comdex".