Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet

Dagens Samhälle och Korpen arrangerar Almedalscupen 2013 under Politikerveckan

Pressmeddelande   •   Apr 09, 2013 08:56 CEST

För första gången arrangeras i år Almedalscupen under Politikerveckan i Visby. Här kommer politiker, medier, pr-byråer, fack och företag att mäta sina krafter på fotbollsplanen. Almedalscupen 2013 är ett samarrangemang mellan Dagens Samhälle och Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet.

I Almedalscupen hjälper inga smarta slogans, fräcka kupper eller fagra löften. Här lägger vi utspelen åt sidan för en stund och låter istället fötterna tala. Under Almedalscupen har deltagarna möjlighet att visa vem som bestämmer i Almedalen, på riktigt.

- Vi är oerhört glada över att arrangera Almedalscupen 2013 i samarbete med Dagens Samhälle och Korpen Gotland. Förutom ett spännande och kul arrangemang är det ett tillfälle att synliggöra och stärka vår position inom företag- och motionsidrott, säger Petra Lindskog, kommunikationschef på Korpen.

Del av ett samarbetsavtal
- Vi gillar Korpen och tanken om att alla ska få vara med. Dessutom är vi övertygade om att ju fler ytor där det privata och det offentliga möts desto bättre. Fotbollsplanen är en ny sådan yta i Almedalen och ett kul inslag bland alla mer eller mindre traditionella seminarier och rosémingel, säger Staffan Hällerfors, marknads- och försäljningschef på Dagens Samhälle.

Under våren skrev Korpen och Dagens Samhälle ett samarbetsavtal varav gemensamma aktiviteter i Almedalen är en del.
- Lika viktigt som det är för oss att möta politiker, organisationer och företag på fotbollsplanen är det att möta dessa på den samhällspolitiska arenan och delta i debatter och diskussioner i idrottspolitiska frågor som har påverkan eller effekt på Korpens verksamhet, säger Petra Lindskog.

Om Almedalscupen 2013
Almedalscupen 2013 kommer att spelas onsdag den tredje juli på Paviljongen, som ligger runt 500 meter från själva Almedalen. Matcherna är 15 minuter långa och spelas parallellt på två stycken 5-mannaplaner. Turneringen spelas i fyra grupper där vinnarna från varje grupp går vidare till finalspel. De fyra grupperna är Partier, Media, Pr-byråer, Fack/företag/organisationer. Kostnad 500 per lag. Anmäl ditt lag här

Almedalscupen 2013 är en del av Korpens fotbollskampanj som pågår under våren där Korpen bland annat korat Sveriges snyggaste klubbmärke, samarbetat med tatueringsstudion Salong Betong och i juni spelas Korpen Pressbyrån Cup i Stockholm.

Kontakt:
Oskar Kollberg
Pressansvarig Korpen
oskar.kollberg@korpen.se

Staffan Hällerfors
Marknads- och försäljningschef Dagens Samhälle
staffan.hallerfors@dagenssamhalle.se

Korpen är ett riksförbund som är uppbyggt av hundratals lokala föreningar runt om i landet. Korpen samlar över en miljon aktiva över hela Sverige inom lagidrott och gruppträning. Korpen gör det enkelt för människor att sporta och ha kul tillsammans.