Conductive

Daglig verksamhet 2013, konferens 26-27 november i Stockholm

Pressmeddelande   •   Jun 12, 2013 15:37 CEST

Daglig verksamhet är den vanligaste LSS-insatsen idag. Det gör att din roll som ansvarig inom daglig verksamhet blir allt viktigare. Oavsett vilken diagnos eller funktionsnedsättning dina brukare har, är de berättigade ett meningsfullt liv och vardag. Genom en individinpassad daglig verksamhet kan fler brukare komma ut i arbete, men du kan också skapa en mer meningsfull tillvaro för de som ska stanna i daglig verksamhet på längre sikt. Evidensbaserad praktik och nya arbetssätt

Genom att lyssna till föreläsare som själva arbetar i verksamheten får du mycket ny kunskap att omsätta direkt i praktiken. För att du ska kunna maximera nyttan av de här två dagarna finns en uppdelning i två spår, där du har möjlighet att kryssa mellan alla pass som ser mest spännande ut!

Du får lära dig:

• Hur ser arbetsgivarna på era brukare som attraktiva arbetstagare?
  • Hur kan samverkan skapa goda förutsättningar för en god daglig verksamhet?
  • IPS och supported employment – de senaste metoderna för en individanpassad DV

För mer information och det fullständiga programmet, klicka här!

Du får bland annat lyssna till:
Öppna jämförelser för ökad kvalitet i daglig verksamhet
Staffan Söderberg, utredare, Socialstyrelsen

Daglig verksamhet ur ett verksamhetsperspektiv – mer än att bara dricka kaffe
Kia Palm Hjert, gruppchef, Orkidén omsorgsföretaget

Implementering av IPS för personer med psykisk funktionsnedsättning och samtidigt missbruk
Malin Rombing, kvalitetssäkringssamordnare/IPS-handledare, Eskilstuna kommun

För mer information och det fullständiga programmet, klicka här!

Vi på Conductive har mångårig erfarenhet av att arrangera konferenser och utbildningar. Med fokus på dig och din fortsatta kompetensutveckling jobbar vi för att skapa Sveriges bästa konferenser och utbildningar. Vill du veta mer om oss på Conductive och våra övriga arrangemang? Gå in på www.conductive.se eller maila oss på info@conductive.se. Vill du tala med oss personligen kan du ringa 08-670 84 80.