inthebox.se

Dags att börja glänsa i lunchrummet!

Pressmeddelande   •   Jan 14, 2016 05:32 CET

Vi har väl alla hört det förut vid det här laget. "Ta med egen matlåda och du sparar pengar", ganska mycket pengar till och med. I runda slängar pratar ekonomerna om att man kan spara runt 12 000 kr årligen genom att ta med sin egen lunch till jobbet. Förutom den hälsosamma aspekten av att ta med sig sin egen matlåda börjar även allt fler människor se det som en viktig samhällsfråga att vi måste minska det enorma matsvinnet, det är dags att sluta förstöra ätbar mat.

Att ta med sin egen lunch i en matlåda till jobbet kan dock kännas som en ganska trist matupplevelse. Maten känns helt enkelt inte tillräckligt fräsch och god. Det har dock vi på inthebox.se velat göra något åt genom att anamma lite av den japanska bentolådetrenden. För japaner är det viktigt att maten både smakar bra och ser tilltalande ut. Dessutom strävar man alltid efter att hålla maten så fräsch som möjligt, gärna med hjälp av olika fack. Bentolådan packas därför med stor noggrannhet och finess.

Inthebox.se är inriktad på att sälja färgsprakande matlådor, vattenflaskor och olika tillbehör för att sätta färg på lunchen. Butikens filosofi bygger på att göra din lunchlåda till en rolig matupplevelse. Nu kan din matlåda få spegla din personlighet då det finns något som passar alla! Det är senaste design som gör att du garanterat kommer att glänsa var du än befinner dig; i lunchrummet, på stan eller på picknicken.

Inthebox.se drivs av Handelsbolaget Zåba.

Är du ute efter pressbilder, gå då gärna in på inthebox.se/pressbilder och klicka dig vidare till våra högupplösta pressbilder.

För vidare information och frågor kontakta;

Gabriella Wising, gabriella@inthebox.se

Charlotte Alverén Lundén, charlotte@inthebox.se