webbred.net

Dags att hoppa i plurret!

Pressmeddelande   •   Maj 23, 2012 09:52 CEST

Efter att ha torrsimmat ett tag är det dags att hoppa i plurret. I dag startar nätverket Webbred sin verksamhet.

De personer som ingår i nätverket arbetar som journalister, copywriters och skribenter. Vårt jobb är att skriva. I nätverket finns även några riktigt duktiga fotografer. Jag som har dragit igång det här företaget heter Roland Fransson och har i större delen av mitt yrkesliv arbetat som journalist och redaktör. Jag har genom åren byggt upp ett nätverk av duktiga skribenter och fotografer över hela landet.

Gamla grejor
Under åren har jag sett hur internet har vuxit och blivit den viktigaste nyhetskällan. Och det var i mitt dagliga jobb som idén till webbred.net föddes. När jag surfade runt och jagade nyheter såg jag ofta hemsidor där den senaste informationen under fliken ”Aktuellt” var flera månader gammal. Där bilderna var lågupplösta och omöjliga att använda.

Webbredaktion
Det vill jag och mina kollegor gärna ändra på. Vi vill bli de små och medelstora företagens egen webbredaktion som hjälper dem att uppdatera sin hemsida med aktuella texter och nya bilder.
Nu lämnar vi stranden och hoppar!

webbred.
– vi skriver åt företag på nätet

Webbred. består av ett nätverk av skribenter och fotografer, som tillsammans jobbar som en fristående webbredaktion åt företag. Webbred. åtar sig att regelbundet uppdatera din hemsida och se till att den ligger i framkant.