Airbnb

Dags att plocka fram spandexoverallen ut ur garderoben - Airbnb listar skidhoppningstornet i Holmenkollen, Norge

Pressmeddelande   •   Mar 03, 2015 13:02 CET

En av Norges mest populära turistattraktioner med över en miljon besökare varje år listas nu på bostadssajten Airbnb. Ta chansen och tävla om en semester full av äventyr högst upp på Holmenkolltornet utanför Oslo i Norge med det senaste boendet i ”A Night At” konceptet som möjliggör boenden på platser som aldrig tidigare varit tillgängliga att bo på.

Med en fantastisk panoramautsikt över fjorden Marka och 2600 kilometer preparerade längdspår under fötterna kommer vinnarna att bo högst upp i Holmenkollens hopptorn. Det temporära boendet är 40 kvadratmeter stort med takterrass, sovrum och har specialdesignats av den norskan designern Melissa Hegge, som har låtit sig inspireras av de Olympiska Spelen 1952 som arrangerades i Holmenkollen.

• −Airbnb handlar om unika destinationer och för oss är Holmenkollens hopptorn den mest spektakulära platsen i Norge. Det ska bli otroligt roligt att välkomna gästerna till ett av de mest uppseendeväckande boendena på Airbnb, säger Even Heggernes, Airbnbs country manager för Norden och Storbritannien.

Förutom en natt på toppen kan vinnarna se fram emot middag, frukost, en kurs i längdskidor, möjligheten att prova på skidskytte och ett dagspass till Oslo Vinterpark. På morgonen när man har njutit av utsikten och vill komma ner i dalen tar en 361 meter lång linbana er från toppen av tornet ner till en VIP lounge i dalen där frukosten kommer att serveras.

Airbnb rekommenderar att:

• Ta med spandexkläder och snabba solglasögon för en proffsig look i spåren
  • Inte röka – elitatleter kommer använda samma luft som du
  • Inte testa skidhoppet – om du inte är professionell backhoppare

Holmenkollen är det senaste boendet i ”A Night At” konceptet. Vinnare har tidigare haft chansen att övernatta på Galeries Lafayette i Paris, den världskända fotbollsspelaren Andres Iniestas vingård, i ett KLM flygplan, ett IKEA-varuhus och sista veckan i mars kommer fyra personer att checka in i en kabellift på 2700 meters höjd i den franska skidorten, Courchevel.

Om Holmenkollen

Holmenkollen är en av Norges mest populära turistattraktioner med en miljon besökare varje år från hela världen. Backhoppningstornet byggdes 1892 och renoverades inför VM i nordisk skidsport år 2011. Backen är världens mest moderna skidhoppningsbacke och är 96,95 meter lång, har 250 trappsteg och är som brantast 36 grader.

För att vinna

För att vinna detta once-in-a-lifetime boende den 26 och 27 mars, gå in på https://www.airbnb.se/rooms/5401060 , anmäl ditt intresse på något av de lediga datumen och skriv en motivering till varför just du vill vinna innan den 16:e mars. Airbnb bjuder på flyg, tur och retur inklusive transfer för vinnaren och en vän.

Om Airbnb

Airbnb är en säker social marknadsplats för privata hem, där man online eller från sin smartphone kan hyra och boka unika boenden över hela världen. Airbnb är det bästa sättet att visa upp sitt hem för miljontals intresserade resenärer, oavsett om bostaden är ett slott för en natt, en segelbåt för en vecka eller en lägenhet för en månad. Airbnb gör uthyrnings- eller bokningsprocessen enkel, effektiv och säker. Med bostäder i mer än 35 000 städer och 192 länder erbjuder Airbnb det största urvalet av unika bostäder i alla prisklasser över hela världen. Airbnb grundades 2008 i San Francisco, Kalifornien.

För mer information om Airbnb besök Airbnb.se eller följ oss på Facebook och Twitter .

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anne Sofie Kirkegaard, ansvarar för Airbnbs marknadsföring och PR i Sverige
press-SE@airbnb.com