Socialdemokraterna i Stockholms stadshus

”Dags att sätta hårt mot hårt, Sten Nordin”

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2010 11:24 CET

I dag säger före detta finansborgarrådet Kristian Axén Olin (M) i Svenska Dagbladet att staden bör driva en juridisk process mot Boultbee, med bakgrund av att företaget inte följt de muntliga avtal som enligt uppgift ska ha funnits. Detta samtidigt som nuvarande finansborgarrådet Sten Nordin (M) hårdnackat har vägrat driva sådana processer.
- Det är hög tid för Sten Nordin att i handling erkänna att det här blev fel. Är det möjligt att stämma Boultbee för avtalsbrott, ska staden naturligtvis göra detta i det här läget. Det handlar om att ta ansvar för tillgången till lokal service och ett gott näringslivsklimat, säger Carin Jämtin, oppositionsborgarråd (S).

I dagens SvD påstår dessutom företagets ägare Steve Boultbee Brooks att de demonstrationer mot företaget som anordnats i själva verket varit fejkade och att demonstranterna avlönats av en enstaka missnöjd hyresgäst.

- Jag har själv deltagit i en demonstration mot Boultbees agerande och jag blir uppriktigt förbannad av det här påståendet. Det är bara ett sätt att försöka förminska det missnöje som faktiskt finns och det bådar illa för den fortsatta utvecklingen. Jag vill återigen upprepa, det är hög tid att staden nu sätter hårt mot hårt, säger Jämtin.

Christian Scharf