60plus Gruppen i Sverige

Dags för 60plus Mässan Uppsala 21-22 mars - länets stora mötesplats för seniorer

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2018 09:27 CET

För 8:e året i rad är det dags för 60plus Mässan att slå upp portarna 21-22 mars i Uppsala, IFU Arena. Vi laddar för två fullspäckade och intensiva dagar där 140 spännande utställare inom olika branscher, främst från länet, möter upp dryga 6000 seniorer i sina bästa år.

Rekordstort intresse att ställa ut

Att dagens senior är en viktig målgrupp för Upplands företag och organisationer, står helt klart. ”Vi kan se att intresset att nå 60plussarna i det egna länet växer för varje år. De har verkligen blivit en naturlig del i företagens marknadsföring” säger Laila Fridh, mässarrangör och VD.

60plus Mässan är det stora eventet för länets invånare och långt ifrån en traditionell seniormässa. "Det finns alldeles för få evenemang för alla kring 60 år och uppåt. Dagens seniorer vill uppleva roliga saker - långt bort eller nära, är mycket intresserade och vill förverkliga drömmar" säger Pia Brunell & Laila Fridh, arrangörer för 60plus Mässan.

Två dagar som varvas med mängder av utställare och seminarier

Ett besök på 60plus Mässan innebär två roliga dagar fulla med aktiviteter, spännande utställare, intressanta seminarier med kända och omtyckta talare, tävlingar mm. De 140 utställarna representerar branscher som bl. a turism, resor, spa, hälsa, friskvård & träning, elektronik, tv & telefoni, bygg, mode & heminredning, boende, bilar, bank & försäkring, juridik, hemservice, it & data, kursverksamheter, politiska partier, kommun & landsting mm. Nytt för i år är vårt Delikatesstorg med gott mathantverk.

För dig som är modeintresserad blir det modevisning med dam- och herrmode, stiltips, makeup-och hårstyling. I cafét kan man prova på att spela bingo

Årets scenprogram både inspirerande och lärorikt – med allt från lokal historia till kända TV-profiler. Ett axplock får du här:

• Erik Pelling, kommunalråd, Uppsala kommun inviger 60plus Mässan
  • Låt dig inspireras i TV-personligheten Karin Laserows föredrag ”Tillfälligheternas livsresa” om att få en ny karriär sent i livet. Karin som vi känner igen som antikexpert och från TV4´s ”Bytt är bytt”
  • Alexandra Charles grundare av 1,6 miljonerklubben om ”Livskvalitet hela livet”
  • Uppsala-historikern Helena Harnesk håller det spännande föredraget "I händelsernas centrum - Uppsala under tusen år"
  • Ornitologen och professorn i ekologisk zoologi Staffan Ulfstrand föreläser om ”Afrikas djurliv”
  • Modevisning - Moniques modebutik visar vårens hetaste dam- och herrmode
  • Forne utrikeskorrespondenten och Rysslandsexperten Malcolm Dixelius berättar om sina resor – följ med på historisk tågrundresa i Östra Europa med Malcolm som ciceron.
  • Musikquiz med Johan J:son Ljung och Martin Lindberg, arrangörer av Allsång i Tierp. Vinn fina priser

Dessutom drop-in till alla seminarier (25 st) som våra utställare presenterar på scenen. Se hela programmet på www.60plusmassan.se

Restaurang och café finns på arenan. Öppettider kl. 10.00-16.00 båda dagarna. Entré 60 kr www.60plusmassan.se.

Plats: IFU Arena, Råbyvägen 77, 754 26 Uppsala. Buss 3. Mängder av parkeringar.

Bilder/mer info / ackreditering: Kontakta Laila Fridh, 60plus Mässan 070-7566672 info@60plus.se

Om 60plus Mässan
60plus Mässan är ett årligt återkommande seniorevent som sedan 2011 genomförs i bl. a Uppsala, Hudiksvall, Gävle, Falun och Västerås. Mässan är en unik träffpunkt för länets aktiva seniorer och lokal service, företag och organisationer. Arrangörer 60plus Gruppen i Sverige AB.

Om företaget 60plus Gruppen i Sverige AB
Startades 2008 initialt som communityn 60plus.se av Pia Brunell och Laila Fridh. I 60plus Gruppen i Sverige AB ingår idag 60plus Mässan.

2009 fick 60plus.se Bona Postulata-priset för sin nyskapande affärsidé och goda förutsättningar till snabb utveckling. Denna utmärkelse tilldelas årligen från 15 välkända företag och näringslivsorganisationer i Uppland.