The Great Swedish Nature

Dags för aktiviteter på Skärbäcks Gård

Pressmeddelande   •   Aug 12, 2013 09:30 CEST

Efter en skön sommar så är det tid för aktiviteter som tar dig ut i naturen och som både ger god fysik och härliga upplevelser. Skärbäcks Gård, beläget på näset mellan Skärsjön och Humsjön i Varbergs kommun, Halland, är dit du ska åka.

Platsen benämns av många som "Pärlan" i Åkulla Bokskogars naturområde. Stugorna ligger 200 meter från gården vackert belägna med utsikt mot Humsjön och med ett unikt urskogsområde bakom.

Båt/Kanotuthyrning
Vi erbjuder möjligheten att uppleva vår vackra natur genom att hyra båt samt kanot och uppleva lugnet med eller utan fiskespöt i handen. Vi har båtar i både Skärsjön och Humsjön. Vi har även tillgång till elmotor och flytvästar.

Fiske med erfaren guide
Skärsjön och Humsjön är två fiskrika sjöar som är en del av Centralhalländska fiskevårdsområdet. Här kan du överlista ”gammelgäddan”, abborren, ålen, braxen, sutaren och mörten m.fl. Skärsjön är en unik klarvattensjö som förutom stora fina gäddor har ett underbart badvatten. Humsjön är en grund och vassrik fågelsjö med mycket fisk. Vi säljer fiskekort som gäller i elva olika sjöar i området. Vi erbjuder skräddarsydda fiskepaket med guide där vi utgår helt och fullt utifrån era önskemål. Chansen att verkligen fånga fisk ökar väsentligt när en erfaren guide berättar hur, när och var ni ska fiska.

Vandring
I anslutning till stugorna kan ni vandra iväg på märkta leder i varierande natur. Upplev när bokskogen slår ut på våren och fåglarna förvandlar skogen till en konsertlokal. Eller vad sägs om de underbara höstfärgerna och den höga klara luften. Vi har tolv olika vandringsleder i varierande längd och svårighetsgrad där en del är barnvagnsvänliga.

Vi kan ordna guidade turer enligt överenskommelse. Upplev och hör historien om Bexells talande stenar eller besök mossen där Bockstensmannen hittades.

Mountainbike
I skogarna runt stugorna finns utmärkta möjligheter att cykla. Här erbjuds en varierande terräng med ”singletrack, skogsstigar samt grusvägar. Helt perfekt för att förlägga ett träningsläger inför Bockstensturen eller för att bara njuta i största allmänhet. Naturligtvis är området utmärkt för orientering eller terränglöpning också.

Vi ordnar guidade cykel/löparturer enligt överenskommelse. Erfarna cyklister och löpare visar er härliga turer av varierande svårighetsgrad.

Kontakt
Vid bokning eller frågor kontakta Lennart Skärbäck på email: l.skarback@ciaoip.se
Villni ringa når ni oss på: 070-664 81 12 eller 070-612 49 27 - Andreas eller 070-215 79 36 - Mattias

Var ligger Skärbäcks Gård

The Great Swedish Nature AB - fiske, jakt och utomhusaktiviteter.

The Great Swedish Nature är anläggningarnas gemensamma marknadsföringsbolag där högkvalitativa produkter erbjuds de svenska och internationella privatgästerna och konferensköparna.