Sport Business Nordic

Dags för fjärde upplagan av Sport & Pengar

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2011 09:35 CET

Intresset är stort och det finns flera intressanta programpunkter riktade åt de förbund, föreningar, sponsorer, TV-bolag, konsulter, eventbyråer, agenter, advokater, arena ägare, rättighetshavare och leverantörer som deltar vid Sport&Pengar den 24 november i Stockholm på Scandic Hotels Grand Central.

Aktuella programpunkter är bla:

Riksidrottsförbundet:
Camilla Hagman är marknadschef för Riksidrottsförbundet och hon deltar för andra året vid Sport&Pengar där hon kommer att ge deltagarna en inblick i svensk idrotts nuläge.

Sveriges största TV-bolag:
Vad sker i det Nordiska TV-landskapet, vem köper vad och vad planeras inför det stora sport året 2012? Detta är endast några frågor som kommer att diskuteras bland deltagarna i TV paneldebatten. Representanter från Hego, Canal Plus, SVT, TV4 och Viasat finns på plats under förmiddagens paneldebatt den 24 november.

Nordic Brand Academy:
Tony Aperia är en erfaren varumärkeskonsult som kommer att förklara hur rättighetshavare kan analysera sin rättighets målgrupp för att sedan kunna sälja in affärsmöjligheter till olika sponsorer. I dagens sociala media samhälle där sportevenemang upplevs och idrottsprofilernas nyheter konsumeras nästan omedelbart blir kunskapen om sin rättighets målgrupp/fans ännu viktigare.

Förändrade synen på sponsorskap:
Mikael Ritsfalk, Senior Advisor på sponsringsbyrån JJP, kommer presentera sin nya syn på sponsorskap och ge aktuella exempel på lyckade projekt.

Svenska förbund:
I denna paneldebatt kommer representanter från Sveriges största idrottsförbund att delta och diskutera deras syn på den svenska sportindustrin. Urval av inbjudna förbund är: Ishockey, Innebandy, Bilsport, Friidrott, Handboll, Ridning, Bandy, Skidor (längd), Skidor (utför), Motorcykel, Simning, Tennis, Golf och Dans.

Sveriges största eventbyråer:
Vad sker inom den svenska eventbranschen och hur är utblicken för 2012? Detta är några av de punkter som kommer att diskuteras i denna paneldebatt där representanter från Sveriges ledande eventbyråer deltar. Därtill så visar varje eventbyrå en kort film om de senaste trenderna inom events.

Detta var ett urval av vad som sker den 24 november 2011 då den nordiska sportbranschen samlas på Scandic Hotels Grand Central i Stockholm.

Vilka kommer?
Deltagare vid Sport&Pengar är föreningar, förbund, sponsorer, TV-bolag, agenter, konsulter, rättighetsinnehavare, advokatbyråer, eventbyråer, arenabolag, journalister etc.

Nedan följer listan på anmälda deltagare:
Aftonbladet, Billboo, Brommapojkarna, Caddie Sport&Business, Canal+, Cohn & Wolfe, Core Talent, Creative Capital, Dalsjö Golf, Ericsson, Expressen, Fieldwork, Föreningen Blodomloppet, Google, Gotevent, Göransson Arena, Hansen, Hego, ICA, Idrottens Affärer, ISP Sport&Marketing, JJP, Nordic Brand Academy, MAQS Law Firm, Minnesota, Offensive Sport, Pool 2 Tusen, PS Communication, Riksidrottsförbundet, Scandic Hotels, Screenbolaget, SEB, SEFS, Sirius Bandy, Solvalla, SportBusinessNordic, Stockholms Fotbollsförbund, Stockholm Maraton, Svenska Bandyförbundet, Svenska Bilsportförbundet, Svenska Dansförbundet, Svenska Friidrottsförbundet, Svenska Gymnastikförbundet, Svenska Handbollsförbundet, Svenska Handikapidrottsförbundet, Svenska Simförbundet, Svenska Skyttesportförbundet, Svenska Squashförbundet, Qrodo, SSI Sweden, Svenska Spel, SVT, TV4, Vasaloppet, Ullevi, Watch it Live!, Viasat, YouTube.

Kontakta arrangören för mer information. Se nedan.
Sport Business Nordic
Henrik Bonnevier