Slussen Building Services (Slussen.biz)

Dags för inneklimatbranschens hetaste pris

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2014 15:30 CEST

Stora Inneklimatpriset instiftades år 2001 av Slussen Building Services i samarbete med Energi- och miljötekniska föreningen, Svensk Ventilation och Svenska Kyltekniska Föreningen. Stora Inneklimatpriset syftar till att öka intresset för inneklimatteknik, stärka dess ställning och uppmärksamma teknik som främjar ett sunt inomhusklimat i energieffektiva byggnader.

Stora Inneklimatpriset tilldelas företag eller organisation inom inneklimat, energi och vvs, som utvecklat en betydelsefull produkt, tjänst eller metodik med goda möjligheter att komma till nytta. Produkten/tjänsten/metodiken skall vara innovativ, bidra till bra inomhusklimat och långsikt begränsad resursanvändning.

I Stora Inneklimatprisets jury ingår representanter för de tre branschorganisationerna samt ordföranden Lars Ekberg, docent i installationsteknik vid Chalmers samt ansvarig för affärsområde Fastighetsföretag och industri vid CIT Energy Management AB.

Förslag skall vara Slussen.biz tillhanda senast 1/3 2015.

Stora Inneklimatpriset 2014 kommer att delas på Nordbygg Ecoforum i Stockholm 22 april 2015.

Förslag lämnas via länken!

Läs mer om juryn!

Kontaktperson: