Svenska Rugbyförbundet

Dags för USM i Enköping

Pressmeddelande   •   Sep 20, 2010 13:11 CEST

Helgen den 25-26 september, samlas över 450 ungdomar, ledare och funktionärer från hela landet för att spela rugby och trivas när Ungdoms SM avgörs på Korsängen i Enköping.

USM arrangeras, som de senaste åren, av Enköpings rugbyklubb och har under perioden vuxit till att ha 42 anmälda lag från 16 olika klubbar med placering från Trelleborg i söder till Enköping i norr. Den största klassen är P-17 där tio lag deltar, och där Stockholm Exiles sannolikt är favoriter efter sitt styrkebesked i Vänersborg 7s tidigare i september. Stommen i laget är det P-15 lag som besegrade allt motstånd under fjolårets USM.

Starkaste klubbarna på ungdomssidan, sett till antal lag, är annars Erikslunds Kamratförening (Täby) och Norrköping Troján som efter en medveten satsning på sina ungdomslag kan ställa upp med lag i hela sex klasser.

De klasser som spelas under helgen är P17, F17, P15, U13, U11, U9 och eventuellt U7. I de lägre åldrarna är fokus förstås främst på att få spela och ha kul medan de äldre klasserna i många fall även har siktet mer inställt på själva SM-titeln.

För mer information, kontakta:

SRF Ungdomsansvariga: Johanna Boström: 073-6733 33 66 eller

Enköping RK kansli: Tel 0171-440887, e-post: erk.kansli@telia.com