Hassela Gotland AB

Dags för World Forum Against Drugs

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2008 07:01 CEST

Välkommen till Stockholm och World Forum Against Drugs

Idag startar World Forum Against Drugs i Stockholm med deltagare från över 80 länder där man kommer att diskutera drogpolitiska frågeställningar och göra klart en gång för alla att målet för drogprevention är att sätta stopp för användning av illegala droger - målet är inte att tolerera det, vilket en minoritetsgrupp av högljudda välfinansierade akademiker utspridda på olika håll i världen vill få allmänheten att tro.

World Forum Against Drugs startar i Folkets Hus i Stockholm idag 10.00 då H M Drottningen öppnar konferensen. Under förmiddagen hålls sedan anföranden bland annat av det ansvariga statsrådet för drogfrågor i Sverige, Maria Larsson.

Den som inte har möjlighet att delta i konferensen kan ändå ta del av delar av den eftersom SVT24 idag spelar in hela öppningssessionen och två av dagens major sessions där den ena handlar om var forskningen står idag när det gäller alkohol och droger, och den andra om Latinamerika som producent av och marknad för droger. SVT24 sänder sedan det inspelade materialet onsdag 10 september 09.30-14.00.

Du kommer också att kunna lyssna på intervjuer och samtal med flera föreläsare och deltagare i radioprogrammet ReageraMera senare i september. Självklart hittar du också material från konferensen på www.reageramera.blogg.se.

Du hittar hela konferensprogrammet här.