60plus Gruppen i Sverige

Dags igen för Faluns stora seniormässa - 60plus Mässan 26-27 oktober 2016 i Lugnet Sportcenter

Pressmeddelande   •   Okt 23, 2016 12:31 CEST

60plus Mässan riktar sig till aktiva kvinnor och män i mogen ålder. Dagens seniorer och 60plussare är aktiva och umgås mycket med vänner. De reser långt och ofta - gärna på äventyrsresa, kör motorcykel, shoppar, tränar, jobbar, bor bekvämt och njuter verkligen av livet. Det har 60plus Mässan tagit fasta på.

60plus Mässan utgår ifrån dagens "60-plussares" intressen och behov"
Dagens 60plussare vill uppleva roliga saker och förverkliga drömmar. Denna mässa är inriktad på Dalarnas aktiva och moderna seniorer, med teman som intresserar dem" säger Pia Brunell & Laila Fridh, arrangörer för 60plus Mässan.

Bredd på utställare
Att dagens senior är en intressant och viktig målgrupp för så många företag och andra verksamheter står helt klart när det närmar sig 60plus Mässan i Lugnet Sportcenter 26-27 oktober. 60plus Mässan är för femte året det stora eventet för företagare och organisationer att visa upp sig mot länets seniorer. Under två dagar presenteras ett stort utbud av vad man som aktiv senior kan uppleva, göra, resa till, köpa och få reda på inom olika verksamheter. Möjligheter ges att prova-på, ställa frågor och få svar. Över 70 utställare ger mässan bredd med teman som motor, hälsa, bygg, resor, inredning, kultur, hantverk, teknik, bank & finans, bostad, turism, nöjen, sport, samhälle, mm.

Kända gäster och mycket som händer på scenen
Scenen kommer att gästas av intressanta gäster som bl.a ”Gomorron Sveriges” mat- och vinexpert Gunilla Hultgren Karell och Sveriges äldsta ståupp-komiker Christina Winner som skämtar om att bli äldre och kåserar ur sin senaste bok ”I huvet på en fyrtiotalist”. Det blir modevisning med Rut & Knut som visar vintermodet och det hålls föredrag om spännande resmål, välmående, hälsa, samhälle mm. För er som gillar populärmusik blir det ”MusikQuiz”med chans till fina vinster. Faluns egen dansdrottning Sanna Holmgren (Dansa med Sanna), håller Workshops där du kan testa Zumba och pratar om hur vi kan bli friskare av att dansa och röra på oss.

Nostalgishowen ”Back2Folkparken”
Lola Carlsson från Ockelbo, är artisten som tar oss tillbaka till 50-, 60- och 70-talets bästa hits. Hennes show kan ses båda dagarna Läs mer om Lola Carlsson på www.showmind.se

Dessutom erbjuds besökarna gratis snabbtester, hälsoråd, senaste bilnyheterna, tips, goodies, mässpriser, tävlingar med exklusiva vinster, mysigt café och ”Lounge Major Maltes möbler” med mat och vin, och mycket annat.

Ladda för två fullspäckade långa dagar. Varmt välkommen till Faluns stora seniormässa!
Lugnet Sportcenter, Falun. Öppettider 26-27 oktober 2016 kl. 10.00-16.00 Entré 60 kr. Mer info och programtider www.60plusmässan.se

För mer information, bilder mm kontakta Laila Fridh 070-7566672, Pia Brunell 070-6310914 email: info@60plus.se

Om 60plus Mässan
60plus Mässan kommer nära länets 60plussare och är årligt återkommande. Det stora senioreventet 60plus Mässan startade 2011 och genomförs även i Uppsala, Solna Gävle och Västerås. Mässan är en träffpunkt för länets aktiva seniorer och lokal service, företag och organisationer.

Om företaget 60plus Gruppen i Sverige AB
Startades 2008 initialt som communityn 60plus.se av Pia Brunell och Laila Fridh. I 60plus Gruppen i Sverige AB ingår idag 60plus Mässan.

2009 fick 60plus.se Bona Postulata-priset för sin nyskapande affärsidé och goda förutsättningar till snabb utveckling. Denna utmärkelse tilldelas årligen från 15 välkända företag och näringslivsorganisationer i Uppland.