60plus Gruppen i Sverige

Dags igen för Halmstads stora seniorevent - 60plus Mässan Halmstad 24-25 april 2013

Pressmeddelande   •   Apr 17, 2013 11:15 CEST

Dagens seniorer och 60plussare är aktiva, mår bra och umgås mycket med vänner. De reser långt och ofta - gärna på äventyrsresa, paddlar kajak, kör motorcykel, shoppar, skaffar tatuering, tränar, jobbar, bor bekvämt och njuter verkligen av livet. Det har 60plus Mässan tagit fasta på.

För andra gången i Halmstad är det dags för 60plus Mässan i Halmstad Arena 25-26 april. Mässan riktar sig till aktiva kvinnor och män i mogen ålder. Det blir två dagar fulla med upplevelser där massor av utställare och seminarier, tävlingar och ”prova-på aktiviteter” fyller dagarna.

60plus Mässan utgår ifrån dagens "60-plussares" intressen och behov
"Det finns alldeles för få evenemang för alla kring 60 år och uppåt. Dagens seniorer vill uppleva roliga saker och förverkliga drömmar. Våra mässor är för den aktiva senioren, med teman som intresserar dem" säger Pia Brunell & Laila Fridh, arrangörer för 60plus Mässan.

Stor bredd på utställarna
F
öretag och organisationer från länet och Sverige kommer att ställa ut på denna varierande mässa under teman som: Hälsa & Hobby, Hem & Nöjen, Mode & Skönhet, Vård & Omsorg, Turism & Resor, Sport & Fritid mm.

Seminarier med många kända talare
Under de två dagarna bjuds på modevisning samt seminarier inom bl. a nya resmål, samhälle, hälsa och friskvård, mat & trädgård turism mm. varvat med mängder av prova-på aktiviteter.

Scenen kommer gästas av intressanta och kända gäster som bl. a Hannu Sarenström – Trädgårdsinspiratör i TV:s Gröna rum och författare som talar om sina passioner för trädgård och mat samt Karin Björkegren Jones – yogainstruktör, journalist och författare. Efter seminarierna kan man också träffa dem hos vår utställare Grand Tours.

Dessutom erbjuds besökarna bl. a gratis snabbtester av syn- blodtryck- och hörsel, blodsocker, hårvårdstips, hälsoråd, mässrabatter, provsmakningar och tävlingar med mängder av fina priser.

Träffa vänner och mingla
Många tar tillfället i akt att samtidigt som man går runt på mässan, träffa vänner och bekanta, ta en fika eller lunch i vår lounge inne i mässhallen.

Entré 50:- Öppettider torsdag 25 april 10.00-16.00, fredag 26 april 10.00-16.00 Mer information www.60plusmassan.se

För mer information, bilder på föreläsare kontakta: Laila Fridh 070-7566672, Pia Brunell 070-6310914 email: info@60plus.se

Om företaget 60plus Gruppen i Sverige AB
Startades 2008 av Pia Brunell och Laila Fridh. I 60plus Gruppen i Sverige AB ingår 60plus.se som är en vänskapsklubb på internet samt 60plus Mässan.

2009 fick 60plus.se Bona Postulata-priset för sin nyskapande affärsidé och goda förutsättningar till snabb utveckling. Denna utmärkelse tilldelas årligen från 15 välkända företag och näringslivsorganisationer i Uppland.

Om 60plus Mässan
60plus Mässan är ett årligt återkommande seniorevent som under 2013 genomförs i bl. a Uppsala, Halmstad, Falun och Västerås.Mässan är en träffpunkt för länets aktiva seniorer och lokal service, företag och organisationer.