Dala Sports Academy

Dala Sports Academy anordnar Connecting for Health

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2014 15:22 CEST

Dala Sports Academy är en samverkansarena där innovationer skapas inom idrott och hälsa.

Den 8-9 oktober anordnas konferensen Connecting for Health i Lugnetkyrkan, Falun.

Start den 8 okt kl 13.00 med en inspirationsföreläsning med Teo Härén, känd kreatör, föreläsare och författare, ”Exempel på hur kreativitet används för att vinna!”

Under konferensen finns det flera föredragsalternativ att välja mellan, beroende på intresse. Konferensen är indelad i 3 parallella spår. Du kan välja på bland annat:

Idéer är ingenting man får - kreativitet är en värdefull egenskap som ständigt måste underhållas.
o 3S i Bike Fit – Snyggt, Snabbt och Skönt! Hur anpassa cykeln efter individens förutsättningar.
Vad krävs för att skapa effektiva team? Här får du konkreta tips och erfarenheter från case.
o Idrott på tillväxt. Här får du som företagare veta vilka möjligheter för utveckling, försäljning, styrelsearbete, finansiering mm du kan få.
o Samverkan och entreprenörskap – framtidens idrott. Nya utvecklingsmöjligheter och expansion inom idrott och hälsa.
o Business Model Canvas, modell för lönsamma affärer. Utgångspunkt, vad är kunden villig att betala för. Två delar, teori samt för den som vill en workshop.
o Innovation Active Youth, unikt koncept med idrott och hälsa, kunskap och omsorg för ungdomar.
o Nya produkter och tjänster när helt olika branscher möts! Smarta lösningar och gamification, hur kan olika tekniker och kunskaper paras ihop för att utveckla nya produkter inom sport och hälsa.

Mer information och fler programpunkter finns på dalasportsacademy.se
Konferensen pågår lunch-lunch, 8-9 oktober och är kostnadsfri.

Har du frågor, kontakta Lena Norrström lnr@du.se

Dala Sports Academy har nära relationer med näringsliv, Falu kommun, Borlänge kommun, Stiftelsen Teknikdalen, Dalarnas Idrottsförbund, Högskolan Dalarna och Region Dalarna med flera. Tillsammans bedriver vi forsknings- och utvecklingsprojekt som gör nytta. Det innebär att vi måste vara öppna mot omvärlden och lyssna in: Vad är angeläget? Vad är aktuellt? Hur kan vi bidra?