KLS Ugglarps

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2019 11:36 CEST

Nyhet!
Dalsjöfors lanserar Santa Fe Ribs
Dalsjöfors utökar sitt goda sortiment med året runt ätfärdiga spareribs som tillagas sous vide, kommer tillsammans med en glaze med smak av bourbon.
Dalsjöfors har en lång tradition av svenskt kött och gediget hantverk sedan 1911 med ett brett sortiment som håller hög kvalité. Nu lanseras Santa Fe Ribs, kryddad med typiskt amerikanska smaker från Santa Fe i New Mexiko.
Det här är en produkt har en tydlig smak av kummin och koriander med en söt rökig glaze. Passar utmärkt med en grillad majskolv, frasiga pommes eller kryddstarka vita bönor.
- I Sverige pekar trenden att vi grillar mer och även året runt, samtidigt som konsumentens krav på kvalité och smakupplevelse ökar. Santa Fe Ribs är klar att tillagas antingen i ugn eller på grillen och har en smak som kommer att förhöja både matupplevelsen och sällskapet, säger Louise Stenberg, marknadschef KLS Ugglarps.
Förpackningen består av 1500 gram revben tillsammans med en pre-packad 100 grams glaze i påse, med smak av bourbon. En noggrant anpassad mängd glaze som gör att konsumenten undviker onödiga inköp, allt för att minska matsvinnet.

Lansering från v.38 på Coop

KLS Ugglarps slaktar och styckar endast svenskt kött. Unika koncept utvecklas tillsammans med våra kunder för att tillgodose konsumenternas önskemål. Vår verksamhet finns i Kalmar, Hörby, Dalsjöfors och Ugglarps, utanför Trelleborg och omfattar gris, nötboskap och lamm. Vårt goda charksortiment produceras på våra fina anläggningar i Billesholm och Malmö.

Hos oss finns allt från styckningsdetaljer till färdiglagade produkter enbart av svenskt kött från utvalda gårdar.

Vår största tillgång är en gedigen kunskap och det personliga engagemanget hos alla våra medarbetare.  Vi drivs av att skapa nöjda konsumenter som tryggt kan njuta av god mat där det svenska köttet är en självklar del av måltiden.