Svenska Ishockeyförbundet

Damkronornas Emilia Andersson valde Segeltorps IF

Pressmeddelande   •   Jun 15, 2009 09:48 CEST

Landslagsbacken Emilia Andersson valde Segeltorps IF kommande säsong. Emilia har studerat och spelat i Minnesota State University, Mankato, de två senaste säsongerna men väljer att spela på hemmaplan som en del i förberedelserna denna säsong som har OS som höjdpunkt. Emilia är bofast i Damkronorna sedan flera säsonger och satsar hårt mot OS med medalj som mål. För att kunna förbereda sig på bästa sätt har Emilia valt att representera Segeltorps IF.

- Segeltorp har jättebra förutsättningar både på is och med allt runt omkring. Jag vet att jag kan utvecklas ännu mer som ishockeyspelare och är övertygad om att Segeltorp är det bästa valet, säger Emilia Andersson.

- Att Emilia valde Segeltorp framför elitklubbar som AIK, Linköping med flera är ett erkännande för vår verksamhet som fokuserar på att ge spelarna bästa möjliga sportsliga förutsättningar, säger Segeltorps tränare Björn Ferber.

Segeltorps IF har sedan tidigare skrivit kontrakt med målvakten Nanna Holm-Glaas som återkommer till Segeltorp efter en säsong på college i USA.

Riksserien för damer omfattar säsongen 2009/2010 åtta lag och startar lördagen den 19 september.

Bild bifogas på Emilia Andersson för fri publicering.

Se även http://www.segeltorpsif.se/ishockey/?sub=damlag

För mer information ring:
Segeltorps IF, Lennart Agén, mobiltel: 070 - 564 17 10

SVENSKA ISHOCKEYFÖRBUNDET