Dandelion AB

Dandelion Sportswear -nytt svenskt sportmodemärke. Ekologiskt, etiskt & estetiskt!

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2009 19:48 CET

Det är ganska paradoxalt att människor som tränar mycket ofta lever sunt och bryr sig om sin kropp men kan utan problem sätta på sig kläder fulla av kemikalier. Huden är kroppens största organ. Kan det vara så att vi kanske börjar prestera bättre om vi använder ekologiska kläder? Etiska kläder borde ju i alla fall påverka vårt välbefinnande då kropp och själ är i nära samklang.

Dandelion Sportswear är ekologiskt, etiskt och för all del estetiskt. Kollektionen består av dam, herr och barnplagg. Företaget är helt svenskt och har sin bas i Vaxholms skärgård utanför Stockholm.

Vi kommer att ställa ut på Swesportmässan
Monter nummer: D32
Datum: 17-18 januari 2010
Plats: Kistamässan

Besök vår monter under mässan och kom gärna och lyssna på seminariet i Speakers corner som en av våra producenter håller.

Söndag 17/1 kl. 11.00 -På Speakers Corner berättar Dem Collective hur de tillsammans med Dandelion Sportswear har producerat denna kollektion med ekologiska material och hur ansvarsfullt företagande kan vara lönsamt och avgörande för framtiden.
Kan transparens vara den bästa certifieringen?

Dandelion Sportswear, monter D:32 -Besök vår monter under mässan!

Nicole Rimér -Företagets grundare och designer

Dandelion Sportswear
The goal was to create a company that had a profane trinity – Organic, Ethic and Esthetic.
If I have succeeded? That’s up to the producers, beholders and the buyers to decide. But as far as I am concerned, it feels good where it’s supposed to!

www.dandelionsportswear.se